Financieel

Nieuwe app Dloky laat kleine winkels beter concurreren met winkelketens

Centra van steden worden steeds vaker beheerst door grote winkelketens en gaan daardoor steeds meer op elkaar lijken. A1 toplocaties zijn immers vaak te duur voor kleine en startende ondernemers waardoor zij aangewezen zijn op locaties met minder traffic. Moeten winkelketens sluiten, zoals nogal eens gebeurt, dan staan er lege panden die ook voor kleine zaken weer te groot zijn. Zo gaat een centrum hard achteruit. De kleine winkels krijgen op hun mindere locaties minder impuls aankopen, minder omzet en een hoger voorraadrisico. Die situatie is maar moeilijk te doorbreken. Een nieuwe app op je smartphone moet daarin verandering gaan brengen. Die app Dloky is ontwikkeld in Nederland en heeft naar eigen zeggen wereldwijd al miljoenen gebruikers.  Dloky richt zich op ‘proximity marketing’ en toont de laatste acties van winkels en horeca in je directe omgeving op je mobiel, gebaseerd op je huidige of geplande GPS positie. Je kan tientallen categorieën selecteren, zoals dames of heren mode, cosmetica, sport, schoenen, restaurants, musea en clubs.>>

Slim, die windmolens!

Vorige week hadden wij een Italiaanse gast die zich erg bezighoudt met duurzaamheid en die helemaal enthousiast werd van de windmolens onderweg. Vanuit Harderwijk, waar ClassyLife gevestigd is, zie je inderdaad volop windmolens. Wij vinden ze prachtig, omdat ze veel energie leveren en u en ons minder afhankelijk maken van fossiele brandstoffen. Meer toekomstbestendig dus. Maar als je die giga windmolens ziet, ga je jezelf al snel afvragen hoe ze nu precies werken? Energieleverancier www.unitedconsumers.nl zette dat op een rij, en wij vonden dit interessant genoeg om het met u te delen.>>

Charlie Temple

Bij ClassyLife zijn wij enorme voorstanders van goede, traditionele winkels waar je kwaliteit koopt en gedegen advies krijgt. Maar als digitaal magazine/blog zijn we ook helemaal van 2017, en dat betekent dat wij ook fan zijn van veel digitale winkels. Soms wordt je daar door de eerste categorie ook naar toe gedwongen, bijvoorbeeld als je het gevoel krijgt vele jaren echt veel te veel te hebben betaald. Neem opticiëns, brillenwinkels. Vroeger nam je er genoegen mee dat je voor een bril veel moest betalen. Inmiddels weten u en wij hoe die ‘markt’ is opengebroken. Voor een paar tientjes, maximaal 100 euro, koop je tegenwoordig een uitstekende en stijlvolle bril met prima geslepen glazen. Waarom dit hele verhaal? Omdat we in de weekendbijlages van de kranten weer allerlei advertenties zagen voor aanbieders van mooie en verrassend betaalbare brillen, omdat we van het mooie merk Ace & Tate (ook super betaalbaar) weer fraai nieuws voorbij zagen komen en omdat we een mailtje kregen van Charlie Temple dat hij vandaag 1 jaar oud is geworden. En dat is een leuk bedrijf met veel value for money en service. >>

Lexus introduceert Lexus Kennismakingslease

Aan het arsenaal aan autolease mogelijkheden (financial lease, full operational lease, private lease etc) voegt de distributeur van Lexus in ons land er, samen met Lexus Financial Services, nog één toe die u wellicht zeer zal aanspreken: Lexus Kennismakingslease. Hiermee kunnen zowel zakelijke rijders als particulieren vrijblijvend kennismaken met Lexus. De klant kan drie maanden de luxe van de Lexus CT 200h, IS 300h of NX 300h Business Line ervaren, evenals de hoge service van de Lexus dealer. Na twee maanden kan de klant aangeven of hij de luxe van Lexus wilt continueren. Lexus Kennismakingslease van Lexus Financial Services is bedoeld voor zowel zakelijke als particuliere consumenten die interesse hebben in het (privé) leasen van een Lexus, maar die niet direct een vast contract willen afsluiten. Lexus Kennismakingslease geeft hen de mogelijkheid om vrijblijvend kennis te maken met Lexus tegen een tarief dat nagenoeg gelijk is aan het tarief dat de klant zou betalen met een regulier leasecontract.>>

Eerste ‘pay as your drive’ autoverzekering voor BMW i3

Zo in deze verkiezingstijd komt weer regelmatig het begrip ‘rekeningrijden’ voorbij. Afscheid nemen van de bestaande belastingen op auto’s en op autorijden en deze vervangen door een bedrag dat je betaalt per afgelegde kilometer. Daar zit wel wat in. BMW Financial Services en Allianz verzekeringen nemen er feitelijk al een voorschot op met een nieuwe verzekering die beide bedrijven introduceerden voor de elektrisch aangedreven BMW i3, de Flex Cover verzekering. Wij hebben zo het vermoeden dat dit voorbeeld gevolgd zal gaan worden, en dat maakt het interessant om er even bij stil te staan.>>

Wees voorzichtig met de Spaanse huizenmarkt

Nu de economie weer aantrekt, neemt ook de belangstelling toe om in het buitenland een (tweede) huis te kopen. Dat lijkt in een aantal landen waar de huizenprijzen de laatste jaren enorm kelderden, extra interessant te zijn. De belangenorganisatie voor mensen met een huis in het buitenland Mondi komt echter met serieuze waarschuwingen die wij graag aan u doorgeven.>>

Bewaak je eigendom met een QRbox

Met enige regelmaat zie je op social media en lees je in kranten over diefstal van auto’s, klassieke auto’s, schepen, campers enzovoorts. Soms waren deze zelfs voorzien van een zogeheten ‘tracking system’, maar eigentijdse dieven weten die vaak uit te schakelen. Door de opkomst van slimme systemen als Smart Entry in auto’s en door de apparatuur waarmee de codes hiervoor onderschept kunnen worden, verdwijnen veel voertuigen zonder sporen van inbraak. Vaak zijn ze binnen een mum van tijd al in het buitenland. Er leek weinig aan te doen, omdat de eventueel gebruikte beveiligingssystemen steeds vaker te omzeilen zijn. Maar er is nu iets nieuws waarop geen antwoord bestaat.>>

Wat zou u doen met 82.000.000?

Op ClassyLife besteden wij graag aandacht aan zaken die het leven veraangenamen. Mooie huizen, lekkere auto’s, gezonder leven, stijlvolle kleding, fijne vakantiebestemmingen. Daarbij kiezen wij wel altijd voor betaalbaarheid. Dat is natuurlijk een rekbaar begrip, want als wij een huis laten zien van negenhonderdduizend euro, zal dat voor de ene lezer prima betaalbaar zijn en voor een flink aantal anderen nooit. Voor alles wat extreem duur en luxe is zijn er echter andere media; wij vinden het leuker om over onderwerpen te schrijven die ook als je een wat gewoner uitgavenpatroon hebt haalbaar zijn, of die bereikbaar zijn als je er ontzettend je best voor doet.>>

Verblijven en verhuren in Le Ville di Trevinano

In ClassyLife besteden wij graag aandacht aan huizen en af en toe ook aan heel mooie tweede huizen in binnen- of buitenland. Nu werden wij benaderd door een goede relatie die ons wees op een nieuw kleinschalig ‘Boutique Resort’ in het prachtige gebied tussen het Italiaanse Toscane en Umbrië. Daar wordt een mens op zich al week van, en toen wij de opzet en schetsen zagen, concludeerden wij meteen dat dit helemaal bij ClassyLife past. Zie hier Le Ville di Trevinano, op een prachtige heuvel tussen, nu ja, Florence en Rome. Hier worden op een schitterend glooiend terrein 10 villa’s gebouwd die helemaal opgaan in het landschap en die een zeer eigentijdse architectuur combineren met verfijnd comfort. Zes van de huizen zijn geschikt voor vier personen (type Il Distinto); vier zijn wat kleiner en geschikt voor twee personen (Il Mezzo).>>

Attractief nieuw digitaal magazine RTL Z

Natuurlijk is het altijd even de vraag of je reclame moet maken voor andere digitale magazines. Dat is immers doorgaans slechts eenrichtingverkeer waar uitsluitend de andere partij van profiteert. Anderzijds, ClassyLife wordt gemaakt op een journalistieke manier, en dat betekent nieuws signaleren en over je eigen schaduw heen kunnen springen. Wij zijn al lange tijd fans van de zakenzender RTL Z, waar met veel inzet en enthousiasme wordt gewerkt aan het opbouwen van een naam en een positie in de markt. Een beetje zoals wij dat ook proberen, maar dan anders, lees, met aanmerkelijk meer mensen en middelen. RTL Z breidt nu verder uit. De zakenzender lanceerde vandaag het maandelijkse magazine ‘Z Magazine’, een e-zine vol interviews, achtergrondverhalen, reistips, hotspots en de laatste gadgets en trends. Het eerste nummer van Z Magazine staat inmiddels online.>>