Matt Sleeps wil het kopen van een matras weer leuk maken

 

Mattsleeps

In een mensenleven moet er een aantal keren een nieuwe matras worden gekocht. Dat is vaak duur en tijdrovend, en vaak blijkt na een tijdje de matras toch niet helemaal ideaal te zijn. Er is nu een interessante nieuwe Nederlandse internet startup die op een bijzondere manier de concurrentie aangaat met alle bedrijven die matrassen verkopen. Dat is een enorme markt, want er worden jaarlijks maar liefst 1,5 miljoen nieuwe matrassen in ons land verkocht. Met slechts één perfecte matras, een 100 dagen gratis testperiode en een prijs die minder dan de helft is van de reguliere kwaliteitsmatrassen wil Matt Sleeps het kopen van een matras weer leuk maken.

Een nieuwe matras kopen is namelijk eigenlijk nooit een feest. Na het bezoeken van talloze beddenzaken, gesprekken met verkopers en na een korte matrastest eindigen veel consumenten met een duurder matras dan in eerste instantie de bedoeling was. “Een matrasaankoop is na de aanschaf van een tweedehands auto de meeste frustrerende en tijdsintensieve bezigheid” zegt de 30-jarige Joep Verbunt, de oprichter van Matt Sleeps. “Ik heb het zelf ervaren toen ik met een van mijn eerste salarissen wilde investeren in een goed matras. Na uren in drukke woonboulevards waar ik werd dolgedraaid door de vele keuzemogelijkheden en ik mij verbaasde over de absurd hoge prijzen, bedacht ik me dat dit toch beter en vooral leuker moest kunnen’’.

Joep-Verbunt-Matt-Sleeps-654x288

Joep Verbunt

Verbunt, die ook oprichter is van Shoreditch Agency, een creatief bureau dat evenementen in Nederland en Duitsland organiseert, wil door middel van onderscheidende concepten de wereld om ons heen innoveren en leuker maken. “Voor Matt Sleeps hebben we dezelfde succesvolle visie toegepast als voor Shoreditch Agency. Wanneer je consumenten echt wilt bereiken moet je ze niet proberen te overtuigen door middel van saaie advertenties maar ze met een beleving deel uit laten maken van je merk. Evenementen als de Bubbelbadbioscoop, het Tomatengevecht op de Dam en Discoboodschappen in een supermarkt zijn hier het resultaat van. Met dezelfde creatieve invalshoek willen we nu de ouderwetse matrassenindustrie innoveren en het kopen van een matras weer leuk maken.” Daartoe werden alle onderdelen in het  productie- en aankoopproces bekeken en verbeterd. Het uitgangspunt was één perfect matras waarop iedereen lekker ligt. Daarmee gaat Verbunt nadrukkelijk tegen de gevestigde orde in. “Een hoeveelheid aan keuzes leidt niet alleen tot keuzestress maar is vooral een marketingtactiek om consumenten meer geld te laten betalen” zo zegt hij. Om de perfecte matras te kunnen ontwikkelen is er samen met grote Europese matrasfabrikanten, hotelketens, de TU Delft en proefpersonen 15 maanden geïnvesteerd in testen en onderzoek. De keus voor één matras te ontwikkelen leidt uiteraard ook tot kostenbesparing in voorraad en transport. Het matras is overigens opgebouwd uit drie lagen en is geschikt voor elke ondergrond, dus ook voor een boxspring of een lattenbodem.

Prijs
Wij mensen brengen ongeveer een derde van ons leven in bed door. Een goede matras is dus een belangrijke aankoop. Helaas is een kwaliteitsmatras door zijn hoge prijs niet voor iedereen weggelegd. Aangezien Matt Sleeps van mening is dat goede nachtrust geen fortuin hoeft te kosten, was de grootste uitdaging om de prijs van het perfecte matras zo scherp mogelijk neer te zetten. Daartoe werd het succesvolle businessmodel van andere online retail branches toegepast. Het elimineert, waar mogelijk, de feitelijk overbodige tussenschakels zoals de distributeur, de winkels en de verkopers. Matt Sleeps kan hierdoor een matras van hoge kwaliteit aanbieden voor minder dan de helft van de gebruikelijke winkelprijs. De Matt matras is beschikbaar in 6 maten, voor prijzen vanaf 350 euro.

De moeilijkheid bij een matrasaankoop is om het product goed te testen. Consumenten krijgen doorgaans de gelegenheid om in een showroom een matras te testen en dienen dan feitelijk binnen 5 minuten te kunnen beoordelen of dit het matras is waarop ze een hele nacht, 10 jaar lang, comfortabel kunnen liggen. Matt Sleeps geeft als eerste matrassenmerk klanten nu 100 dagen de tijd om het matras thuis uit te proberen. Iedere klant die niet helemaal tevreden is, kan het matras door het bedrijf kosteloos laten ophalen en ontvangt het volledige aankoopbedrag terug. “Dit betekent niet alleen dat onze klanten zich een bezoek aan een showroom kunnen besparen, maar ook dat wij een duurzame relatie met onze klanten aangaan. CkXHY9bXEAEP0GA Dankzij een vernieuwende compressie techniek wordt Matt in een compacte doos bezorgd. Hiermee bespaart het bedrijf ook nog eens ruim 200% op het ruimtebeslag. Mede hierdoor kan Matt zelfs de volgende dag – en in de 4 grote steden al op dezelfde dag- gratis worden geleverd. Interessant? Wij denk van wel. Zie daarom www.mattsleeps.com .

Matt3

large_matt1

 

You must be logged in to post a comment