Ford kinderbedje laat baby’s gemakkelijker slapen

Voor veel nieuwe ouders is er maar één oplossing om aan het einde van de dag hun baby in slaap te krijgen; een autoritje dat verzacht en kalmeert. Daarmee is de verstoorde nachtrust van papa en mama alleen nog niet opgelost. Onderzoekt toont aan dat ouders tijdens het eerste levensjaar van hun kind iets meer dan vijf uur per slaap per nacht kunnen verwachten. Dit betekent dat ouders alleen al tijdens het eerste levensjaar van hun kind 44 dagen slaap missen.*

Ford heeft nu een kinderbedje ontwikkeld dat de beweging, het motorgeluid, en zelfs de straatverlichting kan simuleren. Deze Max Motor Dreams werkt aan de hand van een smartphone applicatie. Dit maakt het mogelijk de troostende beweging, het licht en het geluid van een bepaalde autorit op te nemen en te reproduceren. “Na vele jaren met ouders te hebben gesproken, weten we dat ouders van pasgeborenen vaak wanhopig op zoek zijn naar een goede nachtrust. Hoewel een korte rit in de auto wonderen verricht om de baby in slaap te krijgen, zijn de ouders dan nog steeds wakker en alert,” zegt de ontwerper van Max Motor Dreams Alejandro López Bravo. “De Max Motor Dreams kan het dagelijkse leven van veel mensen een beetje beter te maken.”

Voordat u echter naar de Ford-dealer rent: de Max Motor Dreams is nog slechts een prototype. Maar na tal van vragen en positieve reacties overweegt het bedrijf wel de unieke wieg in productie te nemen. Daar heeft u nu niets aan, maar wat let u om het weekend een beetje te gaan knutselen en een wiegje te maken dat in elk geval een beetje het rijden in een auto nabootst? Wie weet helpt het en anders is het een kwestie van Ford blijven vragen om dat ding te gaan maken en voor een strakke prijs te verkopen. Als autogekken denken wij bovendien: ‘wat een kans om een kind al op zo’n jonge leeftijd helemaal idolaat van autorijden te maken!’.

* http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2423615/New-parents-lose-44-days-sleep-year-childs-life.html

The Max Motor Dreams cot was designed for a Ford of Spain campaign by WPP’s GTB agency in collaboration with Ogilvy and Mather http://fordmaxmotordreams.com

 

You must be logged in to post a comment