Mode & Stijl

Stormachtig mooie regenjas

De wind giert hier om de ramen, af en toe regent het, dus naar buiten in een regenjas. Maar dan graag wel wind- en waterdicht en eleganter en stijlvoller dan de afschuwelijk jacks die je veel mannen en vrouwen ziet dragen. Wij ontvingen informatie over de voorjaarscollectie van Nordic Weather voor vrouwen die de komende weken in de winkels komt. Die spreekt ons aan, want stijlvol en persoonlijk. U vindt de verkooppunten hier: http://www.nordicweather.no/verkooppunten/nl/ Het Noorse merk heeft nu een regenjas waar je helemaal blij van wordt: de Style 140. Puur Scandinavisch design met speelse details. De trends van 2017 zijn primaire kleuren en wijdere modellen. Het maakt niet uit of het regent, hoost, waait of vriest, voortaan ga je graag naar buiten, in een stormachtig mooie regenjas van Nordic Weather. De nieuwe voorjaarscollectie is modieus, kleurrijk en elegant. Leuk!>>

Future Generation opent 26ste Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam

Van 26 t/m 29 januari vindt de 26ste editie van de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam (MBFWA) plaats. Het catwalkprogramma gaat op 26 januari van start met twee door Future Generation gepresenteerde catwalkshows: ‘MARTAN’ en ‘The Painting’. De bezoekers van de MBFWA kunnen deze editie ook kennismaken met ‘She’s Mercedes’, het platform van Mercedes-Benz voor vrouwen. She’s Mercedes is het podium waar vrouwen de uitdagingen van het succesvol balanceren tussen werk en privé kunnen uitwisselen. She’s Mercedes heeft als doel vrouwen te inspireren, met elkaar in contact te brengen en in staat te stellen om het beste uit zichzelf te halen. Dit komt tot uiting in interviews, diverse activiteiten en een eigen magazine.Tijdens de MBFWA kunnen bezoekers zich laten fotograferen op de stand van She’s Mercedes. De foto wordt direct afgedrukt en meegegeven en indien gewenst per e-mail toegestuurd om via social media te delen.>>

Nieuw Nederlands mock-shirt label La Collerette

Hoera, wij hebben weer eens iets leuks over damesmode, en nog Nederlands en super betaalbaar ook. Zie hier de producten van La Collerette, een nieuw Nederlands label dat gespecialiseerd is in luxe mock-shirts. Oftewel: kraagjes met een stukje stof eraan. La Collerette werkt uitsluitend met de hoogste kwaliteit stoffen. De start van het nieuwe label wordt gevoerd met een ode aan het Nederlandse Vlisco; de wereldberoemde exclusieve stoffenproducent die dit jaar zijn 170e verjaardag viert. Ter ere van dit jubileum van Vlisco ontwierp La Collerette een special edition kraag die is gemaakt van Vlisco stof. De vaak als kunst bestempelde Vlisco patronen komen door de speciale waxtechniek betoverend mooi tot leven. De ontwerpers van La Collerette, de zussen Tineke en Marieke Willems, zit design in het bloed. Na het afronden van de Design Academy Eindhoven startten zij in 2005 ontwerpstudio Tweelink, waarmee ze succesvolle (inter)nationale interieur projecten realiseerden. In 2016 lanceren ze samen met vriendin en online marketeer Noëlle van Balen het mock-shirt label La Collerette. ‘Ons doel? We willen een alternatief bieden voor een update van je garderobe, zonder dat je een compleet nieuwe outfit hoeft aan te schaffen’.>>

MAEN, betaalbaar mooi nieuw Nederlands-Zweeds horlogemerk

Bij ClassyLife houden wij van horloges, zo zal u hebben gemerkt, en wij ervaren vaak dat voor onze lezers hetzelfde geldt. Dus besteden wij graag en geregeld aandacht aan nieuwe horloges, met name als ze betaalbaar en Nederlands zijn. En uiteraard als ze stijl hebben. Vorige week maakten wij kennis met het nieuwe Nederlands-Zweedse horlogemerk MAEN. Daarvan is de prijs/kwaliteitverhouding zo interessant dat wij hen graag een beetje vooruit helpen. Vandaar dat u, als over een week of twee dit artikel van de ClassyLife voorpagina verdwenen is (maar u weet, het blijft altijd vindbaar via de zoekbalk bovenin, gewoon ‘horloge’ intikken) nog wel hun banner onderaan de pagina ziet, die u rechtstreeks naar hun website voert.>>

Superzacht kerstcadeau voor een warme winter

De afgelopen dagen was het al zo fris dat de koude lakens van het bed bij het slapen gaan niet echt een feest waren. Heb je het vervolgens in je slaap niet echt lekker comfortabel, dan is de nachtrust ook niet helemaal geweest wat het kon zijn. Zelfs als stoere vent denk je dan weleens ‘mwah, een lekkere pyjama zou best comfortabel zijn’. Wel, passend bij deze kersttijd en bij de wetenschap dat je als man echt niet altijd stoer hoeft te zijn, komt het befaamde merk Schiesser nu met de pyjama Scotland Yard. Twee van u kunnen zo’n pyjama winnen, gratis voor niets. Dus lees snel verder en doe mee!>>

Ruik, heerlijke parfum van sinaasappelschillen

Zoekt u nog een origineel en eerlijk kerstcadeautje? Lees dan zeker verder! Broer en zus Boye en Noëlle Dorenbos uit Almere waren altijd al gefascineerd door geur. Ze begonnen vijf jaar geleden al met het maken van een parfum. Noëlle: “Helaas ontdekten we al snel dat er een heel vervuilende industrie achter zit. Parfums zitten vol met chemische en synthetische geurstoffen en tegelijkertijd worden er miljoenen tonnen plantaardig materiaal weggegooid waar etherische oliën in zitten. Dat vonden wij niet oké! Om een alternatief te bieden zijn we samen ons bedrijfje RUIK gestart. Wist je dat er jaarlijks bijvoorbeeld 20.000.000 ton aan sinaasappelschillen wordt weggegooid? Dat is toch ongelooflijk zonde? Voor ons eerste parfum VERSCHIL – EAU D’ORANGE zijn wij daarom de geurolie uit biologische sinaasappelschillen gaan gebruiken.”>>

Fromanteel introduceert Pendulum Special Dark Edition automatic

Het mooie Amsterdamse horlogemerk Fromanteel heeft een in onze ogen erg fraai nieuwe automatisch horloge uitgebracht dat zich met veel topmerken kan meten. Deze toevoeging aan de Generations Pendulum Series, de Pendulum Special Dark Edition, valt op door een donkere wijzerplaat met zogeheten Clous de Paris patroon en vergulde wijzers en indexen. Het ‘donkere’ karakter en de luxueuze uitstraling van het gepolijst roestvast stalen horloge brengen iets speciaals mee deze winter. Zoals het in de ogen van echte horlogeliefhebbers hoort heeft deze nieuwe Fromanteel een zelf-opwindend mechanisch uurwerk, met een gangreserve van 38 uur. Kwaliteit en allure heeft een prijs, maar ook die klopt.>>

A Shot of Joy

Een jaar geleden alweer schreven wij over het nieuwe magazine A Shot of Joy dat zowel digitaal als in print was verschenen. Wij noemden het toen een feest voor de zintuigen. Daarna werd het stil, zoals dat helaas vaak gebeurt. Je gaat dan ook vergeten om zo’n website geregeld te bezoeken. Maar zie, vandaag ineens een mail dat Shot of Joy terug is, voortaan in het Engels, en dat er komende maand ook weer een gedrukt magazine verschijnt. Dat vinden wij mooi nieuws. Natuurlijk is het soms de vraag of je als digitaal magazine dat met weinig middelen probeert te groeien aandacht moet besteden aan een collega waar het aantal medewerkers en de hoeveelheid beschikbare middelen een veelvoud bedraagt. Wij weten dat anderen dat vaak niet doen. Kinderachtig, iets dat mooi en goed is dient gesignaleerd te worden. Er is immers genoeg ruimte voor talloze magazines en bovendien is ClassyLife heel anders.>>

Mimi Thorisson – French Country Cooking

In de prachtige nieuwe Vogue Living kwamen wij een interview tegen met culinair blogster Mimi Thorisson, die in de Franse Médoc woont en zojuist haar tweede kookboek publiceerde. Haar eerste ‘A kitchen in France’, vertaald naar ‘Mijn keuken’ werd een mega-succes door de super recepten en dito fotografie en dat smaakte letterlijk en figuurlijk naar meer. Nu is er dan het nieuwe ‘French Country Cooking’, nog niet vertaald maar als het goed is inmiddels wel bij uw boekwinkel en anders via bijvoorbeeld www.bol.com te bestellen. Dat interview maakte nieuwsgiering en leidde ons naar Mimi’s website http://mimithorisson.com, heel toepasselijk ‘Manger’ genaamd. Want Mimi, kind van een Chinese vader en Franse moeder, is elegant; ze heeft acht aandoenlijk-prachtige kinderen (deels van haarzelf, deels van haar tweede man, een IJslandse fotograaf) en een tiental leuke honden; ze woont prachtig op een Frans chateau en ze kookt de mooiste dingen die door haar man haast nog mooier worden gefotografeerd. Om in alle opzichten je hart aan te verliezen en intussen … dik te worden.>>

Eerste stijlvolle smartwatch voor vrouwen

Kijk, dit is letterlijk en figuurlijk een mooi bericht. En nee, dat schrijven wij niet omdat we een zwak hebben voor Gwyneth Paltrow, de ‘muze’ van het Zwitsers-Nederlandse horlogemerk Frederique Constant. Op een bijeenkomst in New York werden nieuwe modellen geïntroduceerd van de ‘smartwatch’-collectie van het merk, inclusief een nieuw dameshorloge, ’s werelds eerste speciaal op vrouwen afgestemde smartwatch. Dus niet een lelijk groot digitaal ding, maar een elegant compact horloge dat aangestuurd door een gekoppelde telefoon behalve de tijd ook visueel en door trillingen boodschappen kan weergeven als ‘bewegen’,’slapen’, ‘telefoon!’ en ‘bericht’. Omdat we bijna allemaal veel te veel stilzitten en te weinig bewegen is voor Frederique Constant vooral de ‘activity tracker’ van belang. Daarom vond de presentatie plaats tijdens een privé fitness-les door Paltrow en de befaamde fitnesstrainer Tracy Anderson, in de exclusieve Spring Studios in New York City.>>