Digitale, persoonlijke assistent: HLP

large_hlpToen wij met ClassyLife begonnen, vorig jaar zomer, was het ons idee om u niet alleen over mooie, goede, verrassende onderwerpen te informeren, maar om u ook te helpen op servicegebied. Stel dat u iemand zoekt die op uw huis past als u met vakantie bent. Zoeken op het internet bezorgt u tientallen adressen. Maar wie is er goed en betrouwbaar en wie niet? Wij verzamelden dus op verschillende gebieden goede partijen en ons idee was om mensen lid te laten worden van ClassyLife en hen de mogelijkheid te bieden ons op allerlei terreinen goede adressen te vragen. Dat werkte helaas niet; mensen bleken hier geen geld voor over te hebben, hoe laag het bedrag ook was. Dus vindt u ‘onze’ adressen gewoon gratis op onze site, onder ‘Services’ en onder onze partners.

Maar dat idee van destijds was zo slecht nog niet, zo blijkt nu. Want sinds kort is er een nieuw digitaal platform, HLP (Help), dat u helpt om online te vinden wat u zoekt. Of daarbij dezelfde stijl en kwaliteit geboden wordt als wij voor ogen hadden, valt te bezien, maar het kan u verder helpen. HLP biedt het gemak van een persoonlijke online adviseur voor iedereen en overal. HLP is geschikt voor elke consument die er genoeg van heeft om zijn of haar tijd te verdoen met zoekopdrachten op google. Hoe het werkt? Sms ‘HLP’ naar 3669. De gebruiker krijgt dan een link naar een online chatgesprek en een aantal vragen over wat hij of zij zoekt. Binnen een uur ontvangt de gebruiker een top vijf van producten of diensten die aansluiten bij zijn of haar voorkeur. HLP is daarom een uitkomst voor mensen die weinig tijd of zin hebben om zelf onderzoek te doen naar de beste keuze. De kosten per opdracht bedragen 3 euro en zijn terug te vinden op de factuur van de telecomprovider.

HLP, zo zegt het zelf, kan adviseren over alle mogelijke vragen waar u normaal gesproken een internet search op zou loslaten. Denk aan informatie over producten zoals wasmachines, camera’s, meubels en auto’s. Maar ook aan advies over de juiste vakantiebestemming, een autoverzekering, dansles voor je kinderen of zelfs een bos bloemen voor je schoonmoeder. HLP werkt met een onafhankelijke en persoonlijke HLPdesk. De top vijf die de gebruiker ontvangt is niet beïnvloed door adverteerders en volledig objectief. Op de Nederlandse markt is HLP de eerste persoonlijke assistent dieu zeven dagen per week van 10.00 tot 22.00 kunt raadplegen, ook op feestdagen. HLP haakt zo aan op de ontwikkeling dat consumenten steeds meer behoefte hebben aan online hulp. Alleen, u converseert niet met een computer, er zit iemand persoonlijk klaar om te helpen. Hierdoor kan HLP de vertaalslag maken van ingewikkelde specificaties naar klipklare informatie voor de consument en is het voor de consument een alternatief voor vergelijkingssites. Niet alleen voor ingewikkelde zoekopdrachten biedt HLP hulp. U kunt met iedere willekeurige vraag bij HLP terecht. HLP is het geesteskind van Michel Hoekstra, die online is sinds het eerste uur. Hoekstra: “Met HLP geven we mensen een stukje van hun waardevolle vrije tijd terug. HLP is geen luxe product, maar juist een laagdrempelige online dienst voor de consument.” Meer informatie vindt u op www.hlpmij.nl . Wij zijn erg benieuwd naar de ervaringen!

Schermafbeelding 2015-11-13 om 16.03.04

You must be logged in to post a comment