Sociaal

Uw privacy

U bent ongetwijfeld de afgelopen weken al overdonderd met mails over de nieuwe privacyregeling per 25 mei. Bij ClassyLife beschikken wij niet over gegevens van onze bezoekers; wij hebben daar ook geen commerciële reden voor. Het is uitsluitend mogelijk om een emailadres achter te laten als u onze zeer onregelmatig verschijnende Nieuwsbrieven wilt ontvangen. Dat adres wordt opgeslagen in een programma waarmee die Nieuwsbrieven worden gemaakt en verzonden (MailChimp) en ook verder gebeurt daar helemaal niets mee. Wij handelen niet in deze email adressen en wij delen ze met niemand. De nieuwe wetgeving schrijft voor dat wij dit toch optimaal borgen en daarom hebben wij onze Privacy verklaring uitgebreid en aangepast. U kunt deze lezen door onderaan de website rechts op het woord Privacy te klikken. Wilt u zich onverhoopt toch nu al afmelden voor ontvangst van onze Nieuwsbrieven (als u zich uiteraard eerder aangemeld heeft), stuurt u dan een mail naar janrooderkerk@classylife.nl en dan verwijderen wij meteen uw adres uit ons bestand.>>

Margot Robbie verruilt glamourjurk voor wetsuit en surfboard

Actrice Margot Robbie – genomineerd voor een Academy Award – verwisselde voor haar nieuwste film haar glamour-outfit voor een wetsuit en een surfboard. Daarmee wil ze mensen inspireren om groener te leven en de overstap naar duurzame energie te maken. De Australische actrice – Nissans ambassadrice voor Nissan Electric en duurzaamheid – maakte samen met regisseur Bryan ‘Mr SuperBowl’ Buckley een ‘open videobrief’. Daarin is ze te zien terwijl ze ‘s morgens vroeg op haar surfboard geniet van de golven en vervolgens naar haar nieuwe Nissan LEAF wandelt. De film toont ook beelden van steden gevuld met smog, terwijl Robbie de kijkers vraagt om over te stappen naar een elektrische auto om het milieu en de wereld beter te maken voor onszelf en de generaties die na ons komen.>>

Aurélien’s slimme luxe

Wij hebben hier een tijd geleden al eens aandacht besteed aan Aurélien, het in 2014 opgerichte modemerk van Joris (24) en Philip Hetterschijt (22). Zij zagen ruimte voor een merk dat in het luxe modesegment meer value-for-money biedt dan anderen. Hun producten worden handgemaakt in de fabrieken en ateliers die ook produceren voor de bekende modehuizen. Alleen liggen de prijzen van de broers een stuk lager. Je kunt het vergeleken met dat andere Nederlandse merk No Label die ongeveer hetzelfde doet. Aurélien introduceert nu een aantal nieuwe producten voor het voorjaar en de zomer, en die wilden wij u wel laten zien. Vandaar opnieuw aandacht. En dat zal nog weleens gebeuren, want de heren zijn ‘goed bezig’!>>

Briljant idee: Kookkado

We hebben er allemaal geregeld mee te maken: je wilt iemand een cadeautje geven en je hebt werkelijk geen idee wat je voor hem of haar moet kopen. Geen fles wijn, want wellicht net een andere smaak. Geen afgezaagde envelop met geld en ook niet iets wat met een beleefd dankjewel in ontvangst wordt genomen maar duidelijk niet leuk gevonden wordt. Wat is dan wel leuk? Nu ja, een cadeaubon of een boekenbon natuurlijk. Zeker die laatste, want van boeken lezen krijg je nooit genoeg. Maar wat steeds meer furore maakt is Kookkado. Dat is een combinatie van een app en een pas. Op Kookkado.nl kun je een kookkadopas aanschaffen voor elke gelegenheid. Hiermee kun je kiezen uit een groot assortiment producten op het gebied van koken. Je kunt ermee in een restaurant betalen, maar ook wijn mee afrekenen, een boek of precies dat mes dat je al een tijd zoekt. Geweldig!>>

Broers lanceren Mountox, het grootste platform voor elektrische auto’s

Twee jonge ondernemers, de broers Maurice en Roel van der Ende van resp. 20 en 22 jaar, hebben vandaag Nederlands grootste online platform voor elektrische auto’s gelanceerd. Zij spelen hiermee in op de verwachting dat in 2025 90% van de nieuw verkochte auto’s volledig elektrisch is. Hun startup www.mountox.com wil hét online platform voor elektrische auto’s zijn. Consumenten kunnen er alle elektrische auto’s in detail bekijken, vergelijken én direct aanschaffen bij de aangesloten autodealers. Daarbij krijgen ze dan in elk geval € 100,- korting. Ook kunnen zij meteen hun besparing van elektrisch rijden berekenen. Die kan oplopen tot duizenden euro’s.>>

Doro zorgoplossing voor thuiswonende ouderen

SmartCDoro, de Zweedse telecomproducent en marktleider op het gebied van seniorentelefoons, lanceert op het Mobile World Congress in Barcelona het nieuwe SmartCare By Doro. Deze cloud-gebaseerde zorgoplossing is erop gericht om het leven van thuiswonende senioren gemakkelijker en veiliger te maken. Het nieuwe systeem koppelt sensoren die ongewone situaties en ongelukken in huis detecteren met de Doro-cloud. In nood of bij verdachte omstandigheden slaat het systeem automatisch alarm en worden familieleden of hulpverleners uit de gedeelde cloud gewaarschuwd. SmartCare by Doro wordt geleverd met een home gateway unit en met slimme sensoren die gekoppeld zijn aan de Doro-cloud ‘My Doro’. Het op-maat-gemaakte systeem, gebaseerd op individueel gedrag, detecteert ongevallen real-time en waarschuwt dan meteen  familieleden en hulpverleners. Doro SmartCare heeft een open systeemarchitectuur die de connectie tussen sensoren en apparaten van derden faciliteert.>>

Onderzoek: de fiets is het date-middel bij uitstek

Mooi bericht voor deze Valentijnsdag, en alle dagen erna uiteraard. Vergeet relatiesites, datingapps, het traditionele diner en vlugge speeddates. Mensen die tevergeefs hebben geprobeerd om te daten en toch graag een relatie willen aangaan, kunnen het beste op de fiets stappen. Een actieve fietsrit door de natuur is namelijk een ideale manier om het succes van een date te vergroten. Consumatics analyseerde in opdracht van Gazelle diverse wetenschappelijke onderzoeken en komt nu tot die conclusie.>>

Hoe krijg je verstokte autoliefhebbers in een deelauto?

Autodeelprogramma’s zoals Greenwheels en car2go verkleinen de milieuschade van autorijden. Maar hoe krijg je eigenaren die erg aan hun eigen auto zijn gehecht zover dat ze meedoen? Onderzoek van Joshua Paundra van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) laat zien dat voor deze autoliefhebbers meer nodig is om ze over te halen dan lagere kosten en duurzaamheidsvoordelen. Het onderzoek suggereert dat voor deze mensen autodelen niet moet worden gebracht als vervanging, maar als alternatief vervoermiddel wanneer hun eigen geliefde wagen niet beschikbaar is. Wij hebben ook een aantal keren gebruik gemaakt van deelauto’s. Onze ervaring was dat je ofwel van de eigenaar niets hoorde  op een huurverzoek ofwel voor best veel geld in een auto vol reclame moest rijden. Dat is in de stad minder erg dan daarbuiten. Daar voel je je in zo’n bestickerd en vaak klein autootje al snel een stakker. Gewoon een auto huren is dan feitelijk prettiger en vaak niet duurder. Dus de bedrijven die deelauto’s inzetten, hebben inderdaad nog wel wat te doen om het buiten een stad als Amsterdam populair en succesvol te maken.>>

Tweederde van Europese autobestuurders wil nog steeds zelf kunnen sturen

Er wordt al een tijdlang veel gesproken over de komst van autonoom rijdende auto’s, dus auto’s waarin u onderweg van alles en nog wat kunt doen, maar niet hoeft te sturen en evenmin aandacht aan het verkeer hoeft te besteden. Overigens hebben een paar van de koplopers op dit terrein, zoals Volvo en Tesla, al aangegeven dat de minder snel komt dan aanvankelijk werd verwacht. En zit iedereen er dan op te wachten? Nou nee, zoals al uit de kop boven dit artikel blijkt. Twee van de drie Europese autobestuurders wil zelf kunnen sturen, ook als zelfrijdende auto’s de overhand gaan krijgen, zo blijkt uit een groot en nieuw onderzoek van Mazda, waarvan vandaag de resultaten zijn gepubliceerd.>>

SAAR Magazine, absoluut om te kopen

Op www.facebook.com/classylifemagazine delen wij weleens berichten van SAAR magazine, het online magazine voor en over vrouwen boven de 50. De verhalen zijn vilein, amusant, realistisch, af en toe (lekker) grof en soms veroorzaken ze een forse lach en herkenning, zelfs bij mannen (die toch niet de primaire doelgroep zijn). Toen wij lazen dat de redactie ook een gedrukt tijdschrift wilde gaan uitbrengen, waren wij er als de kippen bij om dat vooraf te bestellen. Want wij zijn dol op drukwerk, wij zien graag hoe anderen tijdschriften maken (het is al jaren onze wens om ook ClassyLife in gedrukte vorm uit te brengen, een naar wij vrezen weinig realistische wens overigens…) en eigenlijk stond ook al vast dat het een superleuk blad zou worden. Dat klopt, het kwam gisteren binnen en gisteravond was mevrouw ClassyLife soms hikkend van de lach er niet van los te weken. Welnu, als zij het leuk vindt, vindt u dat ook en dat geldt meteen ook voor de lieve mensen in uw omgeving. Mits de geest niet te bekrompen is, maar dat zal het probleem niet zijn, want anders las u dit niet. Toch?>>