Als ondernemer kan het handig zijn om een bedrijfsauto te hebben, al hangt dit uiteraard van je beroep af. Zo zal een tekstschrijver dit niet per se nodig hebben, terwijl een loodgieter juist niet zonder een bedrijfsvoertuig kan. In dit geval is een busje perfect, maar bij andere ondernemers zijn normale auto’s juist weer beter. Met andere woorden, bij het kopen van een bedrijfswagen heb je veel opties. Je zult je eigen eisen hebben, houd hier goed rekening mee als je een aankoop gaat doen. Gebruik bovendien de volgende tips!
Kopen vs leasen
In het verleden konden ondernemers alleen maar bedrijfsauto’s kopen, dat is nu niet langer het geval. Tegenwoordig kun je namelijk ook kiezen voor een leasewagen. Dit is vooral handig als je een groot wagenpark hebt. Door de bedrijfsauto’s te leasen, houd je meer liquide middelen over voor andere doeleinden binnen je onderneming. De bedrijfsauto verzekeren is bij leasen ook niet nodig, dit is namelijk onderdeel van het leasecontract. Bij leasen is het voertuig uiteraard niet van jou, wat wel het geval is als je de auto koopt.
Ruimte
Hoeveel ruimte je bedrijfsauto nodig heeft, hangt echt van je beroep af. Zo zal een klusjesman veel opbergruimte nodig hebben, maar voor een marketeer geldt dit niet. Bereken daarom voordat je een bedrijfswagen aanschaft eerst hoeveel ruimte je nodig zult hebben. Let hierbij ook op de toekomst, vooral als je bedrijf nu al aan het groeien is.
Gebruikt vs nieuw
Je wilt als ondernemer dat je bedrijfsauto er professioneel uitziet. Daarom kiezen veel bedrijfseigenaren voor nieuwe voertuigen, maar dat hoeft echt niet beslist. Op de markt vind je tegenwoordig namelijk ook veel tweedehands bedrijfsauto’s die alsnog een representatieve look hebben. Bovendien hoef je dan ook minder te betalen voor je verzekering, zoals je zult merken bij bedrijfsauto verzekering berekenen. Gebruikte modellen heeft bovendien goedkopere initiële kosten! Tweedehands bedrijfsauto’s kunnen overigens ook geleaset worden, net zoals de nieuwe exemplaren.
Uitstraling
De bedrijfsauto is het uithangbord van je onderneming, het is dus meer dan alleen een vervoersmiddel. Daarom is het van belang om te letten op de uitstraling van de vierwieler zodat je je bedrijf van een specifiek imago kunt voorzien. De bedrijfsauto moet dus representatief zijn en een professionele look hebben. Op deze manier stuur je met je voertuig het juiste signaal naar je klanten, waarbij je logo op de auto ook zeker kan helpen.
Leave a Comment