Op 2 september 1992 ging 9292 live, en daarom heet het ook zo: 92-9-2). Iedereen kent het, veel mensen gebruiken de app ook, maar wist je dat het helemaal niet begon als een app? Het zou dan ook wel zijn tijd enorm vooruit zijn als het toen al een app was. Nee nee, 9292 begon als telefoonlijn. In deze editie van App van de Week duiken we in de geschiedenis van 9292.

9292

Op 2 september 1992 ging de telefoonlijn open en konden mensen bellen als ze reisadvies nodig hadden. ‘Kom maar op schoot bij oma jongens, ze gaat je even vertellen hoe dat werkte.’ Vroeger kon je natuurlijk niet op een website of een app terecht als je reisinformatie nodig had. Dan moest je er spoorboekjes bijpakken en andere papieren informatie, die vaak ook helemaal niet up-to-date was. Had een trein immers vertraging (en dat had NS helaas toen ook al regelmatig), dan kon je dat verder uit zo’n spoorboekje natuurlijk niet opmaken: dat hoorde je pas op het station.

Dus…

Lees verder bij androidworld.nl

Leave a Comment