De internationale streamingmarkt lijkt soms wel het Wilde Westen. Eerst schoten nieuwe diensten uit de grond, vervolgens stegen de prijzen en nu is het vechten om abonnees. In welke mate heeft ook Streamz daar last van? En mogen we ook bij ‘de streamingdienst van bij onz’ een hogere abonnementsprijs verwachten? CEO Bart de Groote praat ons bij.
In april 2022 verloor Netflix voor het eerst abonnees. Sinds de zomer ondergaat Disney+ hetzelfde lot: meer dan 10 miljoen mensen zegden de videodienst vaarwel. Zowel Netflix als Disney+ hopen de groei opnieuw aan te zwengelen met goedkopere abonnementen die advertenties weergeven, maar tegelijk zijn ze genoodzaakt hun prijzen te verhogen. Nog andere streamingapps varen door woelige wateren. We vroegen aan CEO Bart De Groote of we die situatie één op één kunnen projecteren op Streamz, het streamingplatform van Telenet en DPG Media.
“Wij communiceren nooit over abonnementsaantallen, maar bij Streamz is er wel een stevige…
Leave a Comment