Wij hebben hier een tijd geleden al eens aandacht besteed aan Aurélien, het in 2014 opgerichte modemerk van Joris (24) en Philip Hetterschijt (22). Zij zagen ruimte voor een merk dat in het luxe modesegment meer value-for-money biedt dan anderen. Hun producten worden handgemaakt in de fabrieken en ateliers die ook produceren voor de bekende modehuizen. Alleen liggen de prijzen van de broers een stuk lager. Je kunt het vergeleken met dat andere Nederlandse merk No Label die ongeveer hetzelfde doet. Aurélien introduceert nu een aantal nieuwe producten voor het voorjaar en de zomer, en die wilden wij u wel laten zien. Vandaar opnieuw aandacht. En dat zal nog weleens gebeuren, want de heren zijn ‘goed bezig’!
‘Wij concurreren niet alleen op productkwaliteit maar juist ook op het business model’, zo zeggen de broers Hetterschijt. Ze noemen het Slimme Luxe. Door rechtstreeks aan de consument te verkopen, en zo dus de marges van winkeliers en warenhuizen er tussenuit te halen, kan Aurélien haar producten aanbieden voor rond de helft minder dan de luxe modehuizen. ‘Wij zien een duidelijke trend in de markt. Schoenen van de luxueuze modehuizen die nu tussen de 500 – 600 euro zijn, kostten 5 jaar geleden nog 350 euro. De kloof tussen high-end fashion en fast-fashion wordt steeds groter. Wij wilden het anders doen. Wij waren ervan overtuigd dat designer kwaliteitproducten niet zo duur hoeven te zijn. En dat blijkt nu ook.’
Lastig
De aanpak van Aurélien slaat aan. De broers willen komend jaar de omzetgrens van een miljoen euro passeren. Toen zij in 2014 Aurélien lanceerden bestond de collectie uit één type driving shoes. ‘Wij kiezen een product waar wij in geloven en traceren dan de beste fabrikanten, vaak in Italië. Dan beginnen wij met sample rondes. Ik denk dat het ons ook uniek maakt dat we doorgaan tot het product de perfecte dimensies en verhoudingen heeft. Wij krijgen vaak het commentaar van de fabrieken dat ze ons lastig vinden en dat andere klanten sneller tevreden zijn. Dit is één van de aspecten waarin wij ons sterk in onderscheiden’, zegt Philip Hetterschijt. Inmiddels is het assortiment uitgebreid met onder meer kleding, sneakers en lederen accessoires. ‘Bij Aurélien volgen wij geen korte trends. Wij hebben een tijdloze collectie met producten die wij zelf altijd al wilden hebben: stijlvol, ingetogen, luxe, eerlijk geprijsd en gemaakt volgens de hoogste kwaliteitstandaarden in samenwerking met ’s-werelds beste fabrikanten en ateliers. Wij zijn een Nederlands merk met de kwaliteit van de Italiaanse modehuizen.’
Eerste eigen winkel
Aurélien verkoopt voornamelijk online maar is nu ook begonnen met het openen van eigen fysieke winkels. ‘Wij zien dat klanten een ‘experience’ willen. Dit is volgens ons ook de reden dat de luxe modehuizen steeds hogere prijzen kunnen vragen en dat het middensegment in de mode steeds meer verdwijnt. Wij hebben de ‘experience’ doorgevoerd naar onze website, maar wij zien dat sommige klanten het product graag eerst in het echt willen ervaren.’ Aurélien opende in 2017 daarom haar eerste Flagshipstore in Knokke, België. ‘Daar zit echt onze doelgroep, volgens mij zijn driving shoes er dè dresscode’ grapt een van de oprichters. De eerste fysieke winkel is een succes en de broers zijn nu in gesprek met financiers om meer winkels te openen en de klant dus ook meer op te zoeken. Mooi verhaal van echt entrepreneurschap op nog zeer jeugdige leeftijd. Kijk maar eens op https://www.aurelien-online.com en naar de nieuwe stukken in de collectie. Wij vinden ze mooi, echt ClassyLife!
Leave a Comment