Vodafone: een telecomservice komt tot leven

Aan het begin van deze eeuw lanceerde Vodafone Group een partnership met Manchester United. Het Vodafone merk werd sponsor van het iconische rode shirt van ‘s werelds meeste beroemde voetbalclub. Twee jaar later volgde ook een deal met het F1-team van Ferrari en kwam Vodafone’s bekende tekstballon prominent op de zijkant van de racebolide te staan. En vanaf 2005 werd het bedrijf zelfs naamgever van McLaren F1, het Vodafone McLaren Mercedes team.

Vodafone Group gebruikte deze sponsorships om de lappendeken van circa 30 verschillende telecom-operators samen te brengen onder één label.

Samen met F1 en Manchester United – en onder begeleiding van de opzwepende klanken van de Dandy Warhols – bouwde Vodafone razendsnel aan een ijzersterk wereldwijd merk. Sportsponsoring was een belangrijk onderdeel van de marketingmix en bracht de onbekende en niet-tastbare telecom service tot leven.   

UPC wordt Ziggo

Toen Ziggo…

Lees verder bij www.marketingtribune.nl

Leave a Comment