2. TREND:  text messages op TikTok

Appgesprekken privé houden? Dat is zó last season. Nee joh, niet echt natuurlijk, al is het momenteel een behoorlijke trend om gesprekken die je voert via Whatsapp in een slideshow te delen op TikTok. Dergelijke posts zijn dé manier om engagement te genereren, want elke slide voelt toch als een soort cliffhanger waarvan je wil weten hoe het afloopt. Wat je hier als marketeer mee kunt? Hier zéker op inspelen. Niemand minder dan Hema waagde zich al aan de trend, wat een enigszins opmerkelijke post opleverde. Ze deelden namelijk een gesprek over een break-up, waardoor sommigen zich afvroegen of Hema’s account gehackt was. Wie verder swipete, ontdekte dat de reden van de breuk iets was dat opgelost kon worden met een Hema-product. Gek of niet, Hema laat hiermee zien dat nagenoeg iedere trend ook commercieel – en met succes: de teller staat op bijna 1 miljoen views  – ingezet kan worden. Het antwoord van Hema op één van de vele reacties…

Lees verder bij www.marketingtribune.nl

Leave a Comment