Autofabrikanten, mijnbouwers en batterijgroepen proberen zich te positioneren in de nieuwe wereld van de elektrische wagens. “Een winnaar van vandaag kan morgen een verliezer zijn, en omgekeerd.”
Net zoals John D. Rockefellers Standard Oil de negentiende- eeuwse ruwe-olie-industrie ging domineren, terwijl zijn rivalen ten onder gingen, zal het komende batterijtijdperk kampioenen en achterblijvers kennen. Sommige winnaars zullen geheel nieuwe bedrijven zijn, terwijl grote bedrijven zullen overleven en zich aanpassen om nieuwe gebieden te domineren.
Autofabrikanten, mijnbouwbedrijven en batterijontwikkelaars proberen allemaal een plekje te veroveren in de wereld van de volgende generatie batterijen. “De markt verandert zo snel en is zo dynamisch”, zegt Michael Finelli, de voorzitter van groei-initiatieven bij Solvay, dat gespecialiseerde chemicaliën voor batterijen ontwikkelt. “Een winnaar van vandaag kan morgen een verliezer zijn, en omgekeerd.”
Leave a Comment