Met de campagne hoopt Denim juist die groep consumenten te bereiken met weinig tot geen interesse in zonnepanelen. De campagne van de hand van This Agency wordt in vijf landen uitgerold via film, radio, print, OOH en diverse online middelen.

Saaiheid laten schitteren
Uit eigen onderzoek van Denim blijkt dat vooral de complexiteit van het product én de markt zorgt voor desinteresse en onzekerheid. Renée Bruinsma, managing director Denim: ‘Wij krijgen van mensen zonder zonnepanelen terug dat ze vaak niet weten waar ze moeten beginnen. Ze verzanden in complexe info en technisch jargon. Die ondoorgrondelijkheid weerhoudt ze ervan tot aanschaf over te gaan, het leidt tot desinteresse.’ Die ondoorgrondelijkheid is nu dus verkozen tot speerpunt van de campagne. Ingmar Larsen, Creative Director van This Agency: ‘Door saaiheid te laten schitteren, proberen we de juiste snaar te raken bij deze doelgroep. Je hoeft geen bovenmatige interesse te hebben in zonnepanelen maar kunt ze…

Lees verder bij www.marketingtribune.nl

Leave a Comment