De Artificial Client is volgens het bureau ‘gemodelleerd naar drie fictieve klant-archetypes en weet met een knipoog en flinke dosis humor feedback te geven.’

Zo is voor de ‘Ruthless Critic’ zelfs het beste nooit genoeg. De ‘Idealistic Dreamer’ is altijd klaar om groter, verder en extremer te gaan. En het derde karakter, de ‘Confused Creative’ pushed vooral zijn eigen ideeën. Kies één van de archetypes en upload een tv-script, een brand identity, of een UX design. Dankzij computer gegenereerde spraak kan de Artificial Client in real time feedback geven.

Aanleiding

Met de hype rond generatieve AI-platforms zoals ChatGPT, Midjourney, Adobe Firefly en Runway, wordt veel gespeculeerd over de toekomst van creatieven op de werkvloer. Eerder voorspelde men vooral dat creatieve beroepen zouden uitsterven, maar vandaag de dag is de tendens dat creatieven moeten leren samenwerken met AI om in de toekomst nog van grote waarde te kunnen zijn. Maar geldt dat alleen…

Lees verder bij www.marketingtribune.nl

Leave a Comment