Het Brusselse impactbedrijf Dripl bereidt zich voor op internationale groei met een kapitaalronde van 2,15 euro. De ambitie is groot. Het bedrijf wil genoeg bedrijven en andere klanten overtuigen om de klassieke frisdrankautomaten in te ruilen voor een verpakkingsvrije Dripl, die het tegen 2030 een miljard verpakkingen uitspaart.

Het opgehaalde kapitaal is een mengeling van converteerbare leningen en investeringen. Onder meer het van oorsprong Spaanse, pan-Europese fonds Faraday Venture Partners participeert in Dripl, net als The Source. Dat is het fonds van Spadel Group, het Belgische bedrijf dat bekend is van mineraalwatermerken Spa en Bru. Enkele businessangels die meedoen met deze ronde, zijn Wim Vernaeve (GreenPark Investments), Jonas Malisse (Too Good To Go Belgium) en Stéphane Ronse (Foodbag).

Meer dan 200 klanten

Dripl heeft niet gewacht tot deze kapitaalronde om met zijn internationalisering te beginnen. In dit artikel van eerder dit jaar leest u over de lancering…

Lees verder bij trends.knack.be

Leave a Comment