Problemen en technische problemen met je TikTok-account zijn nooit leuk. Het is vooral problematisch als TikTok een groot deel uitmaakt van je Social Media Marketing inspanningen. Gelukkig zijn er snelle en eenvoudige manieren om de hulp te krijgen die je nodig hebt.
TikTok biedt een paar verschillende manieren om in contact te komen met hun ondersteuningsteam, waaronder per e-mail. In deze gids behandelen we hoe je contact kunt opnemen met TikTok ondersteuning door ze te mailen.
Wanneer moet je TikTok mailen?
Alles hangt af van het probleem dat je hebt.
Als je verbannen of geschorst bent en je hebt nog niets gehoord na het indienen van een rapport, dan is het een goed idee om een e-mail te sturen.
Als je een juridische vraag hebt, een mediaverzoek, een reclamekwestie of ondersteuning van een maker, dan is e-mail de beste manier om contact op te nemen. Zorg er wel voor dat je het juiste e-mailadres gebruikt, zodat je bericht bij het juiste team terechtkomt.
Voor de meeste problemen is het gebruik van de in-app of online feedback formulieren de snelste en eenvoudigste manier om in contact te komen met de ondersteuning van TikTok.
TikTok e-mailadressen:
- info@tiktok.com – Om een probleem melden
- legal@tiktok.com – Voor juridische kwesties
- feedback@tiktok.com – Voor algemene feedback
- advertise@tiktok.com – Voor alles wat met adverteren te maken heeft
- adreview-support@bytedance.com – Voor reclame specifieke problemen of klachten
- pr@tiktok.com – Voor persvragen
- business-servicesupport@tiktok.com – Wereldwijde ondersteuning voor content creators
1. Beschrijf je probleem in detail, maar voeg geen persoonlijke informatie toe. Houd het bericht zo kort mogelijk en behandel toch volledig je vraag of klacht. Voeg indien nodig je TikTok-handleiding en relevante schermafbeeldingen toe.
2. Wacht op een reactie en verstrek eventueel aanvullende informatie totdat je probleem is opgelost.
TikTok support reactietijden
Afhankelijk van het soort probleem dat je hebt, kun je een reactie verwachten tussen een paar dagen en maximaal twee weken.
Hoe TikTok in-app berichten sturen: stap voor stap
Voor problemen met je account, of om andere gebruikers of content te rapporteren, kun je de in-app feedback formulieren gebruiken.
Als je in beroep wilt gaan tegen een schorsing of ban, kun je dat hier doen.
1. Tik in je profiel op het hamburger-menupictogram en selecteer vervolgens ‘Instellingen en privacy’ om naar die pagina te gaan. Vanaf hier kun je door een lijst met onderwerpen bladeren en specifieke ondersteuning krijgen. Je kunt er ook voor kiezen om een rapport in te dienen.
2. Zoek en tik op ‘Een probleem melden’ als je extra hulp nodig hebt met je account of het antwoord dat je zoekt niet ergens anders kunt vinden.
3. De pagina ‘Feedback’ verschijnt. Als dit de eerste keer is dat je een melding doet, verschijnt er een blauw bericht met de tekst “Nieuwe feedback maken”. Tik op het pictogram ernaast om verder te gaan.
4. Nu kun je een bericht met details over je probleem toevoegen. Wees gedetailleerd, maar laat persoonlijke informatie weg. Je kunt ook maximaal vier schermafbeeldingen of afbeeldingen en één video toevoegen. Als je klaar bent, druk je op ‘Verzenden’.
Hoe neem je contact op met TikTok op sociale media
Soms is het makkelijker om een direct bericht te sturen dan om een e-mail te typen of een formulier in te vullen.
Als je op die manier in contact wilt komen met de ondersteuning van TikTok, kun je ze een bericht sturen op je favoriete sociale-mediaplatform.
Alle social media kanalen van TikTok:
- Twitter: @TikTokSupport
- Facebook: @tiktok
- Instagram: @tiktok
1. Zoek het juiste e-mailadres voor jouw specifieke probleem.
2. Beschrijf je probleem in detail, maar vermeld geen persoonlijke informatie. Houd het zo kort mogelijk terwijl je vraag of klacht toch volledig aan bod komt.
3. Wacht op een reactie en verstrek eventueel aanvullende informatie totdat je probleem is opgelost.
Wanneer moet je een e-mail sturen naar TikTok?
Dat hangt af van het soort probleem dat je hebt.
Als je problemen ondervindt met je account, zoals een ban of schorsing, en je hebt nog niets gehoord na het indienen van een melding, dan is het een goed idee om een e-mail te sturen.
Als je een juridische vraag hebt, een mediaverzoek, een reclamekwestie of ondersteuning van een maker, dan is e-mail de beste manier om contact op te nemen. Zorg er wel voor dat je het juiste e-mailadres gebruikt, zodat je bericht bij het juiste team terechtkomt.
Voor de meeste problemen is het gebruik van de in-app of online feedback formulieren de snelste en eenvoudigste manier om in contact te komen met de ondersteuning van TikTok.
Wanneer moet je TikTok niet e-mailen?
Als je geverifieerd wilt worden op het platform, stuur ze dan geen e-mail. In tegenstelling tot Instagram, gebeurt verificatie automatisch.
Wil je een filter van een video verwijderen? Ook hiervoor hoef je geen contact op te nemen met TikTok. Gebruik gewoon deze handleiding om filters en effecten te verwijderen.
Welke andere soorten ondersteuning biedt TikTok?
TikTok is vrij gemakkelijk te bereiken. Ze bieden ondersteuning via in-app feedback formulieren, het ondersteuningscentrum op hun website, e-mail en berichten via sociale media.
Website ondersteuningscentrum
Als je op zoek bent naar hulp bij het oplossen van problemen, algemene informatie en how-to gidsen voor je TikTok app/account, kun je kijken op de website van het TikTok ondersteuningscentrum.
Ze hebben een grote verscheidenheid aan artikelen over verschillende onderwerpen, van het aanmaken van een account tot geld verdienen.
In-app rapporten en feedback formulier
Voor problemen met je account, of om andere gebruikers of content te rapporteren, kun je de in-app feedback formulieren gebruiken.
Als je in beroep wilt gaan tegen een schorsing of ban, kun je dat hier doen.
1. Tik vanuit je profiel op het hamburger-menupictogram en selecteer vervolgens Instellingen en privacy om naar die pagina te navigeren. Vanaf hier kun je door een lijst met onderwerpen bladeren en specifieke ondersteuning krijgen. Je kunt er ook voor kiezen om een rapport in te dienen.
2. Zoek en tik op ‘Een probleem melden’ als je extra hulp nodig hebt met je account of het antwoord dat je zoekt niet ergens anders kunt vinden.
3. De pagina “Je feedback” verschijnt. Als dit de eerste keer is dat je een rapport indient, verschijnt er een blauw bericht met de tekst “Nieuwe feedback maken”. Tik op het pictogram ernaast om verder te gaan.
4. Nu kun je een bericht met details over je probleem toevoegen. Wees gedetailleerd, maar laat persoonlijke informatie achterwege. Je kunt ook maximaal vier schermafbeeldingen of afbeeldingen en één video toevoegen. Als je klaar bent, druk je op ‘Verzenden’.
Veelgestelde vragen over het contacteren van TikTok
Hoe meld ik een probleem bij TikTok?
De makkelijkste manier om een probleem aan TikTok te melden is via hun in-app feedback formulier.
Hun ondersteuningswebsite heeft ook gedetailleerde instructies voor het melden van verschillende problemen, zoals accounts, video’s, opmerkingen en berichten van andere gebruikers.
Kan ik TikTok bellen?
Helaas biedt TikTok geen telefonische ondersteuning, dus je kunt ze niet bellen.
Gelukkig bieden ze heel wat alternatieve contactmethodes aan, zodat je ze toch gemakkelijk kunt bereiken.
Hoe neem ik contact op met TikTok over gebande accounts?
Probeer je in beroep te gaan tegen een ban op je TikTok-account? Dit is een veelvoorkomend en frustrerend probleem, maar er zijn een paar dingen die je kunt proberen om je account weer aan de praat te krijgen.
De beste manier om ervoor te zorgen dat je account in orde blijft, is om alle inhoudsrichtlijnen te volgen en voorzichtig te zijn met wat je plaatst en becommentarieert. Als je account toch gebanned wordt, kun je een rapport indienen via de app en in beroep gaan tegen de beslissing. Je kunt ook een e-mail sturen naar de ondersteuning van TikTok.
Deze gebruiker postte zijn succes met het e-mailen van TikTok op Reddit.
Hoe neem ik contact op met TikTok over verwijderde video’s?
Dit is een ander veelvoorkomend, frustrerend probleem waar veel TikTok gebruikers mee te maken hebben. Net als bij een geblokkeerde account kun je de in-app feedback formulieren gebruiken of het ondersteuningsteam e-mailen voor hulp.
Conclusie
Technische problemen of problemen met je account zijn nooit leuk, vooral niet als het je content creatie onderbreekt. Gelukkig zou je, als je onze gids volgt om contact op te nemen met TikTok ondersteuning, de hulp moeten krijgen die je nodig hebt om alles weer werkend te krijgen.
De beste opties om contact op te nemen met TikTok zijn via hun in-app rapporten en feedback formulieren, of door ze rechtstreeks te e-mailen.
Wil je meer volgers? Koop TikTok volgers bij Followersnet.
Leave a Comment