Brenda Smith, cmo van A.S. Watson, leidt het lijstje top 50 ‘smaakmakers van merken, marketing en media’. Erwin Wijman stelde de lijstjes voor het jubileumnummer samen op basis van een poll en redactionele inbreng.

Giep Franzen is mede-oprichter van het iconische bureau FHV. Met zijn gedachtegoed zou hij de Nederlandse reclamewereld voorgoed veranderen. Behalve dat voorzag hij het ‘merkdenken’ van een wetenschappelijke basis en deelde zijn kennis zonder winstbejag met nieuwe generaties, waardoor deze kennis werd uitgebreid en gewaarborgd. Veel grote namen uit het marketing- en communicatievak stellen schatplichtig aan hem te zijn en zijn daar trots op (zie onder).

Franzen dwong recent nog respect af met zijn laatste, postuum op MT online gepubliceerde en later door Swocc in print uitgegeven meesterwerk Brandr (scroll naar beneden voor alle 19 delen). De podcast van Airborne over Giep Franzen oogstte ook buiten het marketingcommunicatievak brede waardering en viel in de…

Lees verder bij www.marketingtribune.nl

Leave a Comment