Foto: www.classicdriver.com
U weet, bij ClassyLife staan wij voor mooie, goede dingen. Dat is niet altijd hetzelfde als dure dingen. Stijl, klasse en kwaliteit worden immers niet louter bepaald door geld. En gelukkig maar. ‘Oud geld’ heeft vaak de allure en het gevoel voor stijl dat ‘nieuw geld’ niet kan kopen. Een heel verhaal om allereerst nog eens te onderstrepen dat wij bij ClassyLife graag aandacht besteden aan zaken die er toe doen, en die zijn bepaald niet altijd gekoppeld aan begrippen als duur en onbereikbaar . Over duur en onbereikbaar gaat wel de prachtige film van het team achter een van de leukste websites op autogebied, www.petrolicious.com. Wij hebben al eens eerder iets van hen getoond. Zij maken elke week een nieuwe film over iets bijzonders op autogebied. Deze keer willen wij die absoluut met u delen en als u de tijd neemt om hem uit te kijken, begrijpt u waarom. Zelfs als u niets met auto’s heeft, of met klassieke auto’s. De film gaat over de familie Novo bij Monthléry, Frankrijk. Grootvader Henri werd in de jaren twintig besmet met het Bugatti-virus, ging bij Bugatti werken, begon daarna zijn eigen bedrijf en dat werd voortgezet door zijn zoon, kleinzoon en de dochter van die laatste is al evenzeer besmet. Zij werkten aan Bugatti’s toen deze geen enkele waarde hadden, ze rijden er dagelijks mee en dat de auto’s nu tonnen of miljoenen waard zijn, doet hen niets. De film is prachtig, niet alleen door de auto’s maar vooral door de passie die er vanaf spat. Neemt u er even de tijd voor en geniet ervan. Als gememoreerd: het gaat niet om het geld, het gaat om passie, kwaliteit en stijl.
“I never try and understand why we do this, it’s just natural,” says Jean Novo, “and driving a Bugatti is as natural as driving a modern car, for me it is exactly the same.” What began as the fascinating sight of Bugatti cars thundering around the streets of Paris, Henri Novo became determined to work for the famed French automaker. Now, his son Jean keeps the family business running—as well as a number of very special Bugatti models. Completely self-taught, Jean says his father Henri founded Garage Novo with an incredible instinct for mechanical devices. This is helpful because many Bugattis were essentially designed by only a few people, and for many years the only way to conduct repairs—without the original blueprints—was to re-design and rebuild parts from scratch. Working through a time when these big old Bugattis were practically worthless, being junked or sold for scrap, Garage Novo was also depending on a handful customers who understood the importance of these machines—even though they may be a bit difficult sometimes. “It’s a tricky car, Bugatti,” Jean says, “You’ve got to live with them, [and] you’ve got to be extremely humble.” Live with them they do, with Jean saying his Bugatti Type-38 has covered some 200,000 km (125,000 miles) while in his care! Drive Tastefully®
Meer lezen over dit unieke bedrijf? Kijkt u dan op https://www.classicdriver.com/en/article/cars/garage-novo-france-ettore-bugattis-dream-lives
Leave a Comment