Zo is er veel aandacht voor belangrijke onderwerpen als democratie, duurzaamheid en digitaal samenleven. Daarnaast vernieuwde het merk haar website, zodat alle kinderen altijd toegang hebben tot het laatste nieuws, achtergrondartikelen, moppen en weetjes.

‘Ik geloof dat wereld- en mediawijze kinderen sterker in hun schoenen staan, de wereld beter begrijpen én makkelijker meedoen in de wereld om hen heen’, aldus hoofdredacteur Henrike van Gelder. ‘Bovendien ben ik trots dat we met Kidsweek de missie hebben omarmd om nog meer te focussen op leesplezier en -toegankelijkheid.’

Het bevorderen van leesplezier was een belangrijke pijler bij de vernieuwing van de krant. Er is veel met kinderen samengewerkt om Kidsweek nog actueler en relevanter te maken. Kidsweek kiest voor korte, actuele en begrijpelijke teksten en onderwerpen die dichtbij en herkenbaar zijn. Bovendien wordt de cover een stuk newsier ingestoken en kunnen lezers nieuwe rubrieken verwachten. Door samen te werken met…

Lees verder bij www.marketingtribune.nl

Leave a Comment