Recent zijn de eerste luistercijfers gepubliceerd. ‘Kleine kanttekening hierbij is dat er nog geen harde conclusies getrokken kunnen worden. Er is nog maar één volledige week aan data beschikbaar. Veel luisteraars moeten dus nog opzoek naar hun favorieten zender, waardoor de cijfers de aankomende weken zullen fluctueren’, nuanceert Jeffrey Koen, AV director Dentsu die de cijfers direct analyseerde. 

Joe start sterk op FM
Afgelopen week kon Nederland bijna niet om de lancering van de nieuwe zender van DPG heen. Veel media aandacht en een grote marketingcampagne heeft dat vooralsnog geen windeieren gelegd. Met een marktaandeel van 2.5%  op de doelgroep 13+ en 4,1% in 35-59 jaar kan de start veelbelovend genoemd worden, aldus Koen.

In de eerste week hebben 1.158.000 luisteraars deze zender weten te bereiken met een gemiddelde luistertijd van 74 minuten. Uiteraard is dit nog maar gebaseerd op één week en moeten we kijken hoe dit zich de aankomende periode gaat…

Lees verder bij www.marketingtribune.nl

Leave a Comment