Heb jij plannen om een magazijnbedrijf te starten? Nu de eCommerce- en warehousing-industrieën sterk in opkomst zijn, is dit een goed moment om in een opslagfaciliteit te investeren. Door de groei van thuisbedrijven en de stijging van de internetverkopen is er vraag van bedrijven om producten op te slaan, te sorteren en in de hele toeleveringsketen te distribueren.
Maar het starten van een magazijn bedrijf is makkelijker gezegd dan gedaan. Er zijn veel verschillende manieren om een magazijnruimte in te richten en te beheren. Lees hier de voor- en nadelen van het starten van een magazijn bedrijf, inclusief het vinden en het huren van een ruimte, het investeren in de juiste opslag- en voorraadbeheer apparatuur en het inhuren en het opleiden van je werknemers.
De magazijn industrie
De warehousing- en opslag industrie is een subcategorie binnen de transport- en warehousing sector. Deze industrie is verantwoordelijk voor de warehousing en de opslag van algemene goederen, gekoelde producten en andere magazijn producten.
Meestal zijn deze faciliteiten niet ontworpen om deze producten te verkopen, maar om ze op te slaan en te beveiligen totdat ze naar een nieuwe locatie moeten worden verplaatst. Sommige magazijn faciliteiten en bedrijven zijn ook verantwoordelijk voor de logistieke diensten, waaronder het transport of de distributie van deze producten.
Een magazijn bedrijf starten
Een magazijnbedrijf van de grond krijgen, is vergelijkbaar met andere kleine zakelijke ondernemingen, zij het wel met enkele verschillen. Houd bij het opbouwen van je magazijnbedrijf deze overwegingen in gedachten.
Onderzoek naar de competitie
Zoals bij elke nieuwe zakelijke onderneming, moet je je eventuele concurrenten onderzoeken zodat jij je eigen weg naar succes kunt uitstippelen. Magazijnbedrijven kunnen veel verschillende soorten klanten en industrieën bedienen, waaronder alles van temperatuurgevoelig voedsel en medicijnen tot consumentenelektronica en industriële goederen.
Marktonderzoek
Marktonderzoek is voor de meeste startende bedrijven erg belangrijk en warehousing is hierop geen uitzondering. Onderzoek je concurrenten om meer te weten te komen over de soorten producten, die je concurrenten in hun vestigingen opslaan en welke diensten zij aanbieden. Gebruik je bevindingen om je nieuwe bedrijfsmodel te kunnen onderscheiden van dat van je concurrenten. Als deze bedrijven zich beperken tot bepaalde soorten producten en bedrijfstakken, overweeg dan om je te concentreren op het aantrekken van klanten in andere bedrijfstakken. Als deze bedrijven hun diensten beperken tot warehousing en opslag, overweeg dan om productassemblage, verpakking en andere logistieke en transportdiensten aan je bedrijf toe te voegen.
Bezoek, indien mogelijk, de faciliteiten van je concurrenten persoonlijk om meer te weten te komen over hoe ze hun magazijn organiseren en beheren. Als je geen contact wilt opnemen met concurrenten in jouw eigen regio, overweeg dan om magazijnen in een andere stad te bezoeken. Je leert dan al snel over de ins en outs van voorraadbeheer, evenals enkele van de grootste uitdagingen waarmee de warehousing-industrie wordt geconfronteerd en hoe ze deze oplossen.
Kies welke soorten klanten je wilt bedienen
Nu je de concurrentie hebt onderzocht, is het tijd om te kiezen welk soorten klanten je wilt bedienen en wat voor soort producten je in je faciliteit wilt opslaan. Door een specifieke niche voor je magazijn uit te stippelen, kun je beter anticiperen op de behoeften van je bedrijf. Het kiezen van je magazijnruimte komt allemaal neer op wat voor soort producten je wilt opslaan. Als je grote industriële producten, bulkartikelen en andere grote containers wilt opslaan, heb je natuurlijk meer ruimte nodig. Maar je hebt waarschijnlijk minder ruimte nodig als je kleinere consumptiegoederen wilt opslaan.
Vind bedrijven en klanten, die deze producten nodig hebben of vervoeren en ontdek hoe je je nieuwe bedrijf in de lokale toeleveringsketen kunt opnemen. Bepaal hoe lang je dit soort producten eventueel moet bewaren, wat voor omzet je kunt verwachten en of je deze artikelen op een bepaalde manier moet bewaren of behandelen.
Deze beslissingen helpen je om in de juiste soort magazijnfaciliteit te investeren zodat je uiteindelijk niet betaalt voor functies of opslagruimte, die je niet nodig hebt.
Maak met een begroting
Het is ook belangrijk bij het opzetten van deze nieuwe zakelijke onderneming om een goed idee van je financiën te hebben. Bereken hoeveel inkomen je gedurende de eerste zes maanden tot een jaar verwacht te ontvangen. Bedenk om je bedrijfsresultaten te verhogen een plan om nieuwe klanten binnen te halen en te behouden. Als nieuw bedrijf heb je niet dezelfde reputatie en de geloofwaardigheid als sommige van je concurrenten, dus moet je mogelijk kortingen en speciale diensten aanbieden om de aandacht van nieuwe klanten te trekken.
Vergelijk de verwachte inkomsten met je totale opstartkosten, inclusief de kosten voor het huren van de opslagfaciliteit, de voorraadapparatuur en de opslagbenodigdheden zoals stapelrekken, voorraadregistratiesoftware en zelfs de automatisering. Je moet ook je huur- en opleidingskosten in je totale budget opnemen, evenals de kosten voor elektriciteit en water.
Het kan enkele maanden of zelfs meerdere jaren duren voordat je nieuwe bedrijf winst gaat maken, dus zorg ervoor dat je voldoende kapitaal hebt om je bedrijf te ondersteunen totdat het winstgevend wordt.
Kies een magazijnruimte
De huur voor magazijnen blijven elk jaar stijgen naarmate meer bedrijven hun opslag- en opslagmogelijkheden uitbreiden. Je moet al een duidelijk idee hebben van wat voor soort producten je in de faciliteit wilt opslaan, hoe ze moeten worden verpakt en opgeslagen en waar je ze naartoe wilt verzenden als ze je faciliteit verlaten. Vind een magazijnruimte binnen je budget, die voldoet aan de behoeften van je klanten.
Denk voordat je een ruimte kiest na over de toekomst van je magazijnbedrijf. Als je van plan bent om je activiteiten op te schalen, geef jezelf dan wat extra ruimte om mee te werken. Als je van plan bent om nieuwe markten te betreden en klanten in nieuwe industrieën te gaan bedienen, zorg er dan voor dat je over de middelen beschikt om dit soort goederen af te kunnen handelen.
Bedenk hoeveel het zal kosten om je magazijn te verlichten, te verwarmen of te koelen en let op tocht, slechte isolatie en andere factoren, die de kosten op de lange termijn kunnen verhogen. Zorg er ook voor dat je leveranciers toegang tot je magazijn hebben zodat je de producten zo snel mogelijk de deur in en uit kunt krijgen.
Voordat je je magazijn kiest, moet je ervoor zorgen dat je over goede werknemers in de buurt beschikt. Een magazijnruimte in landelijke gebieden is meestal goedkoper, maar het kan voor je werknemers moeilijk zijn om naar het werk te pendelen. Overweeg om een magazijnruimte in de buurt van belangrijke snelwegen en openbaar vervoer te reserveren om je kansen op het werven van uitstekend personeel te vergroten.
Het magazijn inrichten
Zodra je je nieuwe magazijnruimte hebt gekozen, is het tijd om je te ordenen en je bedrijfscultuur tot leven te brengen. Gebruik deze tips om jouw nieuwe magazijn in te richten.
Investeer in artikelen die een veilige werkomgeving garanderen
Overweeg bij je verhuizing naar je nieuwe magazijn welke apparatuur je nodig hebt om de producten van je klanten op de juiste manier op te slaan en te vervoeren. Elk magazijn heeft een soort opslag- en voorraadinfrastructuur nodig, zodat jij en jouw medewerkers snel bepaalde producten kunnen lokaliseren en voor verzending kunnen klaarmaken. Gebruik stapelrekken met spanbanden om gangpaden voor de producten te creëren. Je kunt specifieke planken en gangpaden aanwijzen voor bepaalde soorten producten om je faciliteit georganiseerd te houden. Dit helpt je ook om een deel van je inventaris van de grond te krijgen zonder items op elkaar te moeten stapelen.
Verschillende soorten producten vereisen verschillende opslagcontainers. Gebruik stapelbare pallets voor droge goederen, consumentenproducten en andere kleinere artikelen. Gebruik industriële opslagbakken voor grotere consumenten- en industriële producten. Zorg ervoor dat al jouw items veilig in de opslagcontainers zijn opgeslagen. Je medewerkers moeten de benodigde items snel kunnen pakken zonder de rest van de inhoud van de container te beschadigen. Als je geld wilt besparen op de opstartkosten, overweeg dan om gebruikte opslagcontainers te kopen.
Voeg de juiste bewegwijzering en labels toe aan je opslagcontainers en stapelrekken om je werknemers en ander magazijnpersoneel te helpen om veilig door je faciliteit te kunnen navigeren. Elk gangpad, elk schap en elke container moet de naam van de inhoud vermelden om de ophaaltijden van het product te minimaliseren. Zorg ervoor dat alle gangpaden, opslagruimten en andere gebieden met veel verkeer goed verlicht zijn om een veilige werkomgeving voor je werknemers te bieden.
Neem werknemers aan en leidt ze op
Zodra je een protocol voor je magazijn hebt opgesteld, wordt het tijd om medewerkers in dienst te nemen en ze op te leiden. Selecteer medewerkers die bekend zijn met de apparatuur, die je in je magazijn wilt gaan gebruiken. Als je bijvoorbeeld van plan bent om voorraadbeheer software te gebruiken, zoek dan kandidaten die ervaring hebben met het gebruik van deze programma’s.
Je moet ook voor je faciliteit en je werknemers veiligheidsprocedures opstellen. Zorg ervoor dat al je medewerkers weten hoe ze de apparatuur veilig kunnen gebruiken zonder zichzelf of hun collega’s in gevaar te brengen. Om de veiligheid van je medewerkers te waarborgen, moet je ook aan een aantal wettelijke voorwaarden voldoen. Je medewerkers moeten goed op de hoogte zijn van deze regels en hoe ze bij een calamiteit moeten handelen.
Zaken om te overwegen
Automatiseren of niet
Eén van de grootste vragen, die je jezelf moet stellen bij het opzetten van je nieuwe magazijnbedrijf, is of je je faciliteit wilt automatiseren. Automatisering kan voor nieuwe ondernemers een kostbare investering zijn, maar dit soort apparaten kunnen de arbeidskosten verlagen, de efficiëntie verbeteren en je helpen om je magazijnactiviteiten te stroomlijnen. Apparatuur zoals automatische verzamelaars en orderverwerkingsapparatuur kunnen de routineprocessen versnellen, zodat je de pakketten zo snel mogelijk de deur uit kunt krijgen.
Het automatiseren van bepaalde aspecten van je magazijn is een geweldige manier om je arbeidskosten te verlagen. Als je problemen ondervindt bij het aannemen en het behouden van werknemers in je nieuwe magazijn, overweeg dan om als alternatief in automatiseringstechnologie te investeren. Deze machines halen je goederen op, sorteren en verpakken je goederen voor je, zodat jij je geen zorgen hoeft te maken als je medewerkers zich ziek melden, achterlopen of op het minst geschikte moment ermee stoppen.
Concurrerend blijven in een steeds competitievere markt
Nu de e-commerce- en warehousing-industrieën sterk in opkomst zijn, moet je er alles aan doen om je te onderscheiden van de concurrentie. Als je besluit om te investeren in automatisering, kun je deze activa als hefboom gebruiken bij het onderhandelen met en het bereiken van potentiële klanten. Niemand wil werken met een magazijn dat gebruikmaakt van een verouderde technologie. Het draait uiteindelijk allemaal om het maken van de juiste indruk en het winnen van klanten in je regio. Als potentiële klanten jouw faciliteit willen bekijken, voordat ze ermee instemmen om met je in zee te gaan, moet je de juiste indruk maken door je magazijn efficiënt en georganiseerd te houden.
Een snelle, betrouwbare levering is het allerbelangrijkste als het gaat om vooruitkomen in de warehousing-industrie. Automatisering en een goed georganiseerde magazijnruimte kunnen je helpen om de tijden voor het ophalen van de producten en de afhandeling van de bestelling te verkorten, zodat jij jouw klanten beter van dienst kunt zijn. Dit zal je reputatie in de branche verbeteren, je helpen om meer klanten te winnen en je bedrijfsresultaten te verhogen.
Conclusie
Er zijn veel verschillende variabelen en overwegingen waarmee je rekening moet houden bij het starten van een magazijn. Vooruit komen en in deze branche succes hebben, komt allemaal neer op jouw vermogen om je klanten van dienst te zijn. Vind hoogwaardige opslagapparatuur en containers, huur gekwalificeerde, betrouwbare medewerkers in en overweeg om in automatisering te investeren. Bewaar de producten veilig om te voorkomen dat beschadigde artikelen worden gezonden, versnel het orderverwerkingsproces om de levertijden te verkorten en zorg ervoor dat je altijd aan de behoeften van jouw klanten voldoet.
Leave a Comment