Hoe verlies je buikvet’ en ‘de beste oefeningen om buikvet te verliezen’ behoren tot de meest gezochte gezondheidstermen van Google. Dat is op zich al een bewijs dat hardnekkig buikvet voor veel mensen een bron van onzekerheid is. Wil je dus meer buikvet kwijtraken? Lees dan onze 12 tips hieronder.

1. Check de etiketten

Als je weet hoe je voedseletiketten moet lezen, kun je gezondere opties kiezen. Gebruik de calorie-informatie om uit te zoeken hoe een bepaald voedingsmiddel past in je dagelijkse hoeveelheid calorieën.

2. Sla het ontbijt niet over

havermout-aardbei-ontbijt

Het overslaan van het ontbijt zal je niet helpen bij het afvallen. Je zou essentiële voedingsstoffen kunnen missen en je kunt uiteindelijk gedurende de dag meer gaan snacken omdat je honger hebt.

3. Word actiever

vrouw-kettlebell

Actief zijn is de sleutel tot buikvet verliezen. Beweging biedt niet alleen veel voordelen voor de gezondheid, maar kan ook helpen de overtollige calorieën te verbranden die je met alleen een dieet niet kunt verliezen.

4. Drink veel water

kraan-water

Mensen verwarren dorst soms met honger. Je kunt uiteindelijk extra calorieën consumeren terwijl een glas water eigenlijk is wat je nodig hebt.

5. Eet veel groenten en fruit

Groenten en fruit bevatten weinig calorieën en vet, en veel vezels – 3 essentiële ingrediënten voor succesvol afvallen. Ze bevatten ook veel vitaminen en mineralen.

6. Eet voedingsmiddelen met veel vezels

Voedingsmiddelen met veel vezels kunnen je helpen een vol gevoel te houden, wat perfect is om af te vallen. Vezels zitten alleen in voedsel van planten, zoals fruit en groenten, haver, volkoren brood, bruine rijst en pasta, en bonen, erwten en linzen.

7. Gebruik kleinere borden

gezond-eten

Door kleinere borden en kommen te gebruiken kun je misschien geleidelijk wennen aan het eten van kleinere porties zonder honger te krijgen. Het duurt ongeveer 20 minuten voordat de maag de hersenen vertelt dat hij vol zit, dus eet langzaam en stop met eten voordat je je vol voelt.

8. Verbied geen voedingsmiddelen

Verbied geen voedingsmiddelen uit je afslank plan, vooral niet de voedingsmiddelen die je lekker vindt. Het verbieden van voedingsmiddelen zal je er alleen maar meer naar doen verlangen. Er is geen reden dat je niet af en toe van een traktatie kunt genieten, zolang je maar binnen je dagelijkse hoeveelheid calorieën blijft.

9. Sla geen junkfood in

Om de verleiding te vermijden, sla je thuis geen junkfood in – zoals chocolade, koekjes, chips en zoete koolzuurhoudende dranken. Kies in plaats daarvan voor gezonde snacks, zoals fruit, ongezouten rijstwafels, haverkoeken, ongezouten of ongezoete popcorn en vruchtensap.

10. Minder alcohol

barman-cocktail

Een standaard glas wijn kan evenveel calorieën bevatten als een stuk chocolade. Na verloop van tijd kan te veel drinken gemakkelijk bijdragen tot gewichtstoename.

11. Eet regelmatig maaltijden

Eten op regelmatige tijdstippen gedurende de dag helpt om sneller calorieën te verbranden. Het vermindert ook de verleiding om te snoepen van voedsel met veel vet en suiker.

12. Plan je maaltijden

Probeer je ontbijt, lunch, diner en snacks voor de week te plannen, en zorg ervoor dat je je aan je toegestane aantal calorieën houdt. Het kan handig zijn om een wekelijks boodschappenlijstje te maken.

1 reactie

  • Ik mis stoppen met suiker, want dat is een hele belangrijke. En je hebt het niet nodig, want het zit al in zoveel dingen. Zelf stoppen met suiker (bijv in frisdrank) verandert heel veel!

Leave a Comment