Ben je het ook gewend om je favoriete sportsterren in hun clubkleding te zien? Vraag je je altijd af wat ze naast het veld aanhebben en hoe ze er in het gewone leven uitzien? De volgende sportsterren hebben van mode en fashion een extra job gemaakt, elk op hun eigen manier.
David Beckham
Na zijn jarenlange voetbalcarrière is Beckham ondertussen al “met pensioen” – op het vlak van professioneel voetbal in ieder geval. Hij heeft echter naast het voetbalveld een enorm uitgebreide business opgebouwd ter waarde van 300 miljoen pond, samen met zijn vrouw, de ex-Spice Girl Victoria Beckham. Nadat hij in 2013 zijn voetbalschoenen aan de kant zette, stortte hij zich volop op zijn andere projecten. Een daarvan was Inter Miami – een nieuwe ploeg die in de Verenigde Staten zou gaan spelen. Victoria managet ondertussen hun gezamenlijke modemerk, onder haar naam – Victoria Beckham. David stond altijd al bekend als een modesymbool, gevolgd door veel mannen die tips zochten om goed gekleed door het leven te gaan. Hij had ook aandelen gekocht in een reeds bestaand merk, Kent & Curwen, in 2015. Hij bracht zelfs een speciale collectie uit samen met het merk, in het thema van de populaire serie “Peaky Blinders”. Dit jaar besloot hij echter om uit het merk te stappen, nadat het 3 jaar op rij verlies liet.
Lionel Messi
Natuurlijk is Messi bekend geworden door het voetbal, maar dat hield hem niet tegen om ook een imperium op te bouwen buiten het voetbalveld. Hij is reeds jarenlang de grote ster van FC Barcelona, en helpt steevast zijn ploeg aan geweldige prestaties in de Champions League. In 2019 lanceerde hij zijn eigen kledinglijn, die verkrijgbaar is op TheMessiStore.com. Dit is slechts een van de zakelijke investeringen van Lionel, waarvan de totaalwaarde op zo’n 400 miljoen USD wordt geschat. Ondertussen biedt hij daar niet enkel een mannen- en vrouwencollectie aan, maar ook een collectie van accessoires. Wie wil er nu niet in een shirt of badjas van de voetbalkoning rondlopen?
Serena Williams
Ze staat vooral bekend om haar 23 Grand Slam trofeeën, maar ze is ook actief naast het tennisveld. Nadat ze furore maakte op het veld met haar “speciale” outfits zoals de zwarte tutu tijdens de U.S. Open en de catsuit op Roland Garros, sprak het niet meer dan voor zich dat ze een kledinglijn op de markt zou brengen. Haar kledinglijn heet – zeer toepasselijk – Serena, en is net zoals de tennisster stoer, krachtig en vrouwelijk. Ze had meer dan genoeg ervaring met ontwerpen, nadat ze eerder al collecties had ontworpen in samenwerking met Nike en Puma in het verleden. De collectie is ook redelijk betaalbaar, voor het duurste artikel uit de collectie betaal je iets meer dan 200 euro.
Cristiano Ronaldo
Cristiano is een vaste waarde op het voetbalveld, met meer dan honderd doelpunten in zijn carrière. Hij was jarenlang de topspeler van Manchester United en Real Madrid, waarna hij in 2018 de overstap maakte naar Juventus in Italië. Deze laatste overstap was niet minder dan 80 miljoen pond waard. Naast het veld kan hij natuurlijk niet onderdoen op het moede vlak, daarom heeft ook hij zijn eigen merk CR7 opgericht. Hij biedt vooral denim en ondergoed collecties aan, en modelleert vaak ook zelf voor zijn merk – hoe kan het ook anders! Cristiano staat in het algemeen bekend als een liefhebber van mooie kleding, en is een van de topfans van Armani.
Roger Federer
De tennisster die het grootste aantal Grand Slams op zijn naam heeft staan, dat is Roger Federer. En hij bewijst dat je niet per se een eigen kledinglijn hoeft te lanceren om in de fashion industrie succesvol te zijn. Na zijn jarenlange samenwerking met Nike, waarbij hij ook meehielp de collectie te ontwerpen, heeft hij nu de overstap gemaakt naar een merk dat niet uitsluitend sportkleding maakt. En de gelukkige partner is Uniqlo, die staat voor een simpele, duurzame en tijdloze stijl – net zoals Federer het graag heeft. Het contract dat Roger getekend heeft met Uniqlo wordt geschat op een waarde van rond de 300 miljoen USD, niet mis voor een samenwerking!
Leave a Comment