Een lieve lezeres van ClassyLife stuurde ons een berichtje: ‘Hebben jullie weleens van Bloomon gehoord, dat is echt iets voor ClassyLife’. Nee, ze heeft geen aandelen maar las erover en inderdaad, toen we die naam zagen kwam in de herinnering een gesprekje naar boven dat we enkele maanden geleden op BNR hoorden. Initiatiefnemers Bart en Patrick waren toen net met hun start-up begonnen. Vaag in diezelfde herrinering was er ook de gedachte dat wij er op onze Facebookpagina iets over schreven, om het vervolgens weer te vergeten. Wat ze doen? U ziet het uiteraard al: bloemen bezorgen. Maar dan niet zoals we dat al decennia kennen, via de plaatselijke bloemist. U neemt er een abonnement op een wekelijks boeket in een van de drie leverbare formaten en u wordt vervolgens elke week verrast met een fraaie door de stylisten van Bloomon samengestelde bos bloemen. Of in een andere frequentie, want u kunt kiezen of u wekelijks, tweewekelijks of maandelijks bloemen wilt ontvangen. Verder kunt u aangeven of deze op dinsdag of donderdagavond mogen worden bezorgd. En u kunt het abonnement altijd wijzigen, pauzeren of opzeggen.
Elke week mooie verse bloemen in huis, voor tussen de 15 en 25 euro per keer. Voor mensen met te weinig tijd om naar de bloemist te gaan, of mensen die gewoon elke week verrast willen worden met een heel ander boeket, is dit een uitkomst. De bloemen kunnen ’s avonds worden bezorgd, zo nodig in een emmertje water. Inmiddels is www.bloomon.nl al flink gegroeid, ze hebben een heel team mensen, een groeiende schare klanten en ze bedenken slimme nieuwe dingen. Zoals een samenwerking met taxedienst Uber, waardoor u bijvoorbeeld morgen via de Uber-app nog bloemen voor moederdag kunt laten bezorgen, die vervolgens mét vaas binnen een kwartiertje (!) worden afgeleverd in de vier grote steden? Zie hiervoor www.bloomon.nl/blog . Slimme jongens en meisjes dus, met een bedrijf dat helemaal in deze tijd past. En reken maar dat ze hun diensten gaan uitbreiden. Want stel dat je altijd vergeet om witte wijn in huis te halen, dan zou je wekelijks wijn erbij kunnen laten bezorgen, enzovoorts. Een briljant, fleurig initiatief dus. En inderdaad: echt iets voor ClassyLife!
Bloomon-initiatiefnemers Bart & Patrick
Leave a Comment