Natuurlijk is het altijd even de vraag of je reclame moet maken voor andere digitale magazines. Dat is immers doorgaans slechts eenrichtingverkeer waar uitsluitend de andere partij van profiteert. Anderzijds, ClassyLife wordt gemaakt op een journalistieke manier, en dat betekent nieuws signaleren en over je eigen schaduw heen kunnen springen. Wij zijn al lange tijd fans van de zakenzender RTL Z, waar met veel inzet en enthousiasme wordt gewerkt aan het opbouwen van een naam en een positie in de markt. Een beetje zoals wij dat ook proberen, maar dan anders, lees, met aanmerkelijk meer mensen en middelen.
RTL Z breidt nu verder uit. De zakenzender lanceerde vandaag het maandelijkse magazine ‘Z Magazine’, een e-zine vol interviews, achtergrondverhalen, reistips, hotspots en de laatste gadgets en trends. Het eerste nummer van Z Magazine staat inmiddels online, met onder meer een interview met Frank Swinkels over familiebedrijf Bavaria, een trendverhaal over ‘mandals’ (sandalen voor mannen, BRRRR), zelfbouwhuizen met laag energieverbruik en leestips voor in de vakantiekoffer.
Joris van Lierop, uitgever van RTL Nieuws zegt erover in het blad MarketingTribune: ‘Z is het ondernemende nieuwsmerk. Z Magazine is een nieuwe stap om onze doelgroep te bereiken en te inspireren, een nieuwe manier waarop Z de verbinding maakt tussen boeiende verhalen, pakkend beeld en ondernemende mens. Onze partners bieden we hiermee mogelijkheden tot storytelling op topniveau voor een doelgroep met ambitie.” Het nieuwe maandelijkse online magazine richt zich op de ondernemende Z-doelgroep, mannen en vrouwen van 25 tot 65 jaar die het beste uit zichzelf en het leven willen halen (ook de ClassyLife doelgroep!). Naast redactionele content biedt Z Magazine ook ruimte aan samenwerkingen met partners. Het e-zone is te lezen via Rtlz.nl en er schijnt ook een speciale app te komen.
Aanbevolen, dus neemt u er maandelijks een kijkje en kom tussendoor vaak terug bij ClassyLife, hier en op www.facebook.com/classylifemagazine!
Leave a Comment