Denk jij dat flyers ouderwets zijn? Denk dan nog eens goed na!

Flyers zijn op het gebied van marketing zeer belangrijk. Hoewel we misschien in een tijdperk van hightech-advertenties leven, is de bescheiden flyer nog steeds een onbetaalbaar hulpmiddel om je bedrijf mee te promoten.

Er is ook een reden waarom we al eeuwen dezelfde advertentietechniek gebruiken. Flyers drukken werkt gewoon echt! Of je nu een yogadocent, een reisorganisator of een ondernemer bent, flyers zijn een effectieve manier om je boodschap op je doelgroep mee over te brengen.

Overweeg je om zelf een flyer te gaan printen? In dit artikel bespreken we een paar redenen waarom flyers belangrijk zijn voor je marketing.

1. HET IS GOEDKOOP

flyers-uitwisselen

Flyers zijn goedkoop. In plaats van je website te reviseren, te betalen voor advertentieruimte of de dure wereld van offline media te betreden, hebben flyers een ongelooflijk hoog rendement op je investering.

Heb je geen idee hoe je een effectieve flyer kunt maken? Vraag dan advies! Professioneel ontworpen flyers zijn goedkoper dan je zou denken en het kost slechts enkele centen om ze te laten afdrukken.

2. HET KOST WEINIG INSPANNING EN HEEFT EEN HOGE IMPACT

flyer3 (1)

Het is gemakkelijk om flyers in de handen van je potentiële klanten te krijgen. Wil je een yoga-retraite plannen? Deel dan flyers uit aan yogastudenten of hang gewoon een flyer op in de kleedkamer. Potentiële deelnemers, die je flyer in handen krijgen, kunnen deze dan op hun koelkast hangen. Dit stimuleert dan weer de promotie in kleinere kringen omdat familie en vrienden je flyer dan zien hangen.

Besteed wat tijd om na te denken over waar je je publiek kunt vinden en kom dan in beweging! Je zult verrast zijn hoeveel cafés, winkels, sportscholen, restaurants, scholen en andere bedrijven je graag helpen om in contact te kunnen komen met je potentiële klanten. Vraag bij populaire plekken bij jou in de buurt om één van je flyers op te hangen.

Het ontwerpen van een opvallende en aantrekkelijke flyer vereist een bepaald niveau van planning. Ga met een collega om de tafel zitten om samen te brainstormen over ideeën over hoe een goede flyer eruit zal zien. Probeer een stroman ontwerp te creëren. Dit is een ruwe schets van hoe je flyer eruit moet zien en welke marketingstrategie deze moet bevatten.

Breng dit stroman ontwerp dan naar een ontwerper, die er vervolgens een meer gepolijst definitief ontwerp van kan maken. Dat idee kun je dan uiteindelijk uitprinten. Als je een beperkt budget hebt, kun je je stroman ontwerp rechtstreeks naar een printshop brengen waar mensen werken die je kunnen helpen bij het gebruiken van de bestaande sjablonen, die ze hebben. Begin dan met afdrukken en zodra de flyers klaar zijn, deel je ze natuurlijk uit.

3. MENSEN HOUDEN VAN TASTBARE DINGEN

Klanten hebben graag iets dat ze in hun handen kunnen houden. We worden elke dag overspoeld met online advertenties en het is eigenlijk vrij zeldzaam dat we een gedrukte flyer van hoge kwaliteit tegen komen.

Probeer op te vallen tussen de massa. Jij wilt absoluut niet dat je folder eruitziet als ongewenste e-mail. Kies voor papier van de hoogste kwaliteit. Het moet natuurlijk wel binnen je budget passen. Kies in het geval je een flyer gebruikt wel voor een professioneel ontworpen flyer en niet voor iets dat eruitziet als iets dat snel in elkaar is gezet.

4. FLYERS ZORGEN VOOR EEN PERSOONLIJK TINTJE

flyer-met-print

Flyers zijn niet alleen tastbaar, ze geven ook een persoonlijk tintje aan je bericht. Als jij je potentiële klant fysiek een flyer overhandigt, creëert dit onmiddellijk een persoonlijke relatie met hem.

Iemand ervan overtuigen om je flyer in zijn tas of zak te stoppen, betekent dat hij er later weer naar zal kijken. Zelfs als ze besluiten om nooit meer contact met je op te nemen zullen ze de flyer toch blijven onthouden. Dat is bij een duurdere eenmalige advertentie zeker niet het geval.

5. HET IS OPVALLENDE RECLAME

Flyers zijn nog steeds belangrijk in de reclamewereld omdat mensen ze daadwerkelijk lezen. Wanneer je een heleboel advertenties op een website hebt staan, is het heel goed mogelijk dat potentiële klanten je advertentie over het hoofd zien. En dan hebben we het nog niet eens over ad blockers gehad!

Stel je voor dat je je favoriete café binnenloopt en een kleurrijke, prachtige flyer ziet die op ooghoogte hangt terwijl jij op je koffie wacht. Je zou het waarschijnlijk meteen opmerken en even snel doorlezen. Stel je eens voor dat je de kleedkamer in je sportschool binnenkomt en een prachtige flyer ziet hangen. Je stopt dan waarschijnlijk en zult het even snel bekijken.

Leave a Comment