De Nederlandse Golf Federatie (NGF) organiseert samen met verschillende golfclubs door het hele land organiseert zogenoemde ruil-je-rode-broek-in-weken. Bestaande leden kunnen symbolisch hun rode broek afstaan om het imago van golf te veranderen. Zo laat de oude generatie de nieuwe generatie golfers – met een knipoog- zien dat iedereen welkom is bij de club. De actie is ontwikkeld door vrouwenbureau Calamity Jane.
De NGF kondigde recent een duurzame samenwerking aan met Calamity Jane, juist omdat het beter aanspreken van de vrouwelijk doelgroep hoog op de agenda staat. De Validators deed onderzoek voor de NGF. ‘Daaruit blijkt dat het vooral onder vrouwen slecht gesteld is met het imago van golf,’ zegt Daniëlle Wallet, marketingdirecteur van de NGF. ‘Maar liefst 50% vindt de sport elitair. 30% associeert golf met vrouwen, 50% met mannen. Waarom vrouwen niet met golf beginnen? De grootste barrière die genoemd wordt: ‘omdat het niet mijn wereld is’.’
Geerke…
Leave a Comment