Philippe Deraeve, IT-manager bij Cardoen
Toen autosupermarkt Cardoen op zoek moest naar technologische skills vond het extra handen en extra hersenen in Spanje. Twee developers versterken vanuit het zuiden van Europa het digitale team van de autoverkoper. Die afstand speelt ondertussen geen rol meer, vertellen Philippe Deraeve (IT-manager bij Cardoen) en Diana Schweiger (Chief of Operations bij CactusSoft). “De developers in Spanje beginnen en eindigen hun dag met Cardoen. Hun rol is mee geëvolueerd met de samenwerking. Ze denken proactief en komen zelf ook met ideeën en oplossingen.”
‘Autosupermarkt’ Cardoen verkoopt nieuwe wagens en tweedehandswagens. De koper kan daarbij altijd, een beetje zoals bij Colruyt, rekenen op de laagste prijs. “We hebben bij Cardoen aanzienlijke digitale groeiambities”, vertelt IT-manager Philippe Deraeve. “Maar we zaten met een verouderde digitale legacy.”
“Ons ERP-systeem is al 25 jaar oud. Het is door de jaren heen propvol…
Leave a Comment