Het mag dan geregeld grauw zijn buiten, er komt echt zon aan en dat betekent: zonnebrillen. Kortgeleden lieten wij u wat nieuwe modellen voor seizoen 2016 zien van o.a. RayBan. Nu ontvingen wij informatie over twee nieuwe modellen van het even fameuze merk Persol en ook deze zijn geïnspireerd op iconen uit het verleden, de Persol 8649 en Cellor. Persol kenmerkt zich doordat het zich weet aan te passen maar daarbij trouw blijft aan zijn DNA. Dit heeft geresulteerd in klassiek Italiaanse correctie- en zonnebrillen met een moderne touch. De nieuwe brillen worden geïntroduceerd in een ‘Meet the New Generation’ publiciteitscampagne met de Amerikaanse acteur Scott Eastwood als gezicht.
Het nieuwe 8649 model is geïnspireerd op het 649 model uit 1957. Dit werd aanvankelijk gecreëerd om de ogen van trambestuurders te beschermen, maar werd al snel dé modebril voor de Italiaanse filmwereld. Het tijdloze Italiaanse ontwerp heeft een moderne touch gekregen, met een metalen Victor Flex brug en een lichtgewicht montuur.
De Cellor dankt zijn naam aan de combinatie van ‘cellulosa’ (cellulose) en ‘oro’ (goud). Het elegante model lijkt op zijn voorganger ‘The Original’, maar heeft een rechthoekige vorm en plattere lenzen, voor een moderne uitstraling. De brug is afgewerkt in zilver of goud en wordt gecombineerd met verfijnde kleuren.
Ambassadeur voor de nieuwe Persol modellen is acteur Scott Eastwood, opkomende ster en gezicht van een nieuwe generatie Hollywood acteurs. De ‘Meet the New Generation’ campagne met Scott is een eerbetoon aan Persol’s langdurige verbinding met de filmwereld. De campagne omvat vier zwart-wit beelden met Scott in de hoofdrol. Drie richten zich op de 8649, en een op de nieuwe Cellor. De beelden zijn clean, modern en elegant, en geven een blik achter de schermen van de filmwereld. Wel, naast die nieuwe Ray-Bans zijn ook dit bij uitstek modellen voor the Classy Life. Wat kiest u? Meer informatie via http://www.persol.com/international/
Leave a Comment