Wij dachten toch behoorlijk goed te volgen wat er op lifestylegebied gebeurt. Wellicht heeft het geheugen al last van een herfstdip. Maar in een fraai woonmagazine kwamen we een advertentie tegen van The Green Galery die ons zeer aansprak maar ook helemaal niets zei, behalve dat het helemaal passend bij ClassyLife leek. Dus op naar de website (www.greengallery.com). Wauw. Beetje zoeken op Google. Daar blijkt vervolgens dat dit bijzondere Nederlandse online magazine met bloemen en planten als muze voor liefhebbers van art, fashion, food, interieur & design al half vorig jaar met een groots evenement in het Rijksmuseum is gepresenteerd. Toch is het voor ons helemaal nieuw, en voor u wellicht ook. Daarin moet snel verandering komen, voordat het straks wegens gebrek aan succes voortijdig verdwijnt. The Green Galery is een on-Nederlands ogend digitaal magazine dat ontwikkeld werd door het bureau The Gardeners uit Amsterdam, in opdracht van Bloemenbureau Holland. Dat verzorgt consumentenpromotie van bloemen en planten in diverse Europese landen. In Nederland gebeurt dat onder andere met de merken Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl. The Gardeners kreeg opdracht om een e-magazine te ontwikkelen dat in verschillende talen op een heel creatieve manier lezers stimuleert om meer met (Nederlandse) planten en bloemen te doen. Nuttig en nodig, want in veel huizen kom je nauwelijks levend groen tegen, en dat is een gemis.
The Green Gallery is bedoeld als een magazine dat zowel de schoonheid als de vergankelijkheid van de natuur viert. Het werd geïntroduceerd door de meest beroemde galerij in ons land, de galerij onder het Rijksmuseum, om te toveren tot een Green Gallery voor 1 nacht. Die werd afgesloten voor het publiek en veranderd in een sprookjesachtige en bosrijke setting midden in de stad. Een divers gezelschap van internationale pers, online influencers en contributors aan het magazine kon hier de schoonheid en mogelijkheden van bloemen en planten ervaren, rondom de pijlers van het magazine: Fashion, Food, Art en Interieur.
Klik: https://www.youtube.com/watch?v=76kiYSugag4
The Green Gallery is dus een zogeheten online, high-end magazine waarin bloemen en planten centraal staan. Het is bedoeld om een kritische, stijlbewuste doelgroep te inspireren. De lancering mondde volgens de initiatiefnemers uit in misschien wel de mooiste, meest gewaardeerde lancering van 2015 waarbij zij een mix van 60 nationale en internationale topjournalisten en bloggers aan tafel verwelkomden en het magazine in 1 week van 0 naar 15.000 abonnees zagen groeien. Maar daarna werd het blijkbaar toch weer wat stiller… Misschien dat wij daarin een beetje verandering kunnen brengen, met ClassyLife vinden wij het nooit een probleem om aandacht te besteden aan mooie andere digitale magazines. En The Green Gallery is absoluut een beeldschoon online inspiratiemagazine met bloemen en planten als muzen, voor de liefhebbers van kunst, eten, mode, interieur, design en trends. Laat u inspireren door de oneindige schoonheid van de natuur en neem gewoon een gratis abonnement, door u digitaal even aan te melden. Hebben wij ook gedaan!
Leave a Comment