Op 22 oktober begon in het Spaanse Alicante de Volvo Ocean Race. Het evenement is uitgegroeid tot een van de meest bekende en meest gevolgde sportwedstrijden ter wereld. Bij ClassyLife houden wij van zeilen, veel van onze lezers en volgers doen dat ook, en dus volgen wij het evenement, ook voor u, zowel hier als op www.facebook.com/classylifemagazine. Wilt u de wedstrijden echt volgen, dan adviseren wij u www.volvooceanrace.com en www.zeilen.nl. Er is ook een VOR-app voor op uw smartphone. Gevaren wordt er met dezelfde schepen als in de vorige VOR, die dit jaar stuk voor stuk compleet zijn vernieuwd. Ze zijn exact gelijk aan elkaar, zijn daarmee in principe ook exact even snel, en het verschil wordt dus gemaakt door de kwaliteit van de teams, van hun navigatie en van hun begeleiding. Er wordt, logisch bij een evenement waarin Volvo zo’n rol speelt, extreem veel aandacht besteed aan veiligheid en aan duurzaamheid. Als gezegd zijn er zeven teams, waarvan twee met een sterk Nederlands karakter: Team Brunel (vorige VOR tweede) met schipper Bouwe Bekking en team AkzoNobel met schipper Simeon Tienpont. Verder Dongfeng, MAPFRE en Team Vestas die er de vorige keer ook bij waren en  de helemaal nieuweTeam Sun Hung Kai/Scallywag en Team Clean Seas/Turn the tide on plastic.>>

Op 22 oktober begon in het Spaanse Alicante de Volvo Ocean Race. Het evenement is uitgegroeid tot een van de meest bekende en meest gevolgde sportwedstrijden ter wereld. Bij ClassyLife houden wij van zeilen, veel van onze lezers en volgers doen dat ook, en dus volgen wij het evenement, ook voor u, zowel hier als op www.facebook.com/classylifemagazine. Wilt u de wedstrijden echt volgen, dan adviseren wij u www.volvooceanrace.com en www.zeilen.nl. Er is ook een VOR-app voor op uw smartphone.

Er wordt gevaren met dezelfde schepen als in de vorige VOR, die dit jaar stuk voor stuk compleet zijn vernieuwd. De schepen zijn exact gelijk aan elkaar, zijn daarmee in principe ook exact even snel, en het verschil wordt dus gemaakt door de kwaliteit van de teams, van hun navigatie en van hun begeleiding. Er wordt, logisch bij een evenement waarin Volvo zo’n rol speelt, extreem veel aandacht besteed aan veiligheid en aan duurzaamheid. Als gezegd zijn er zeven teams, waarvan twee met een sterk Nederlands karakter: Team Brunel (vorige VOR tweede) met schipper Bouwe Bekking en team AkzoNobel met schipper Simeon Tienpont. Verder Dongfeng, MAPFRE en Team Vestas die er de vorige keer ook bij waren en  de helemaal nieuweTeam Sun Hung Kai/Scallywag en Team Clean Seas/Turn the tide on plastic.

 

Op het kaartje ziet u de route die de zeven teams afleggen, ruim 46.000 zeemijlen lang, meer dan ooit tevoren. Uiteindelijk vindt in juni 2018 de finish plaats in Den Haag/Scheveningen. De Volvo Ocean Race, eigendom van Vovo Cars en Volvo Trucks, is een zeer commercieel georganiseerde activiteit en wie als stad een rol wil spelen moest daarvoor knokken als voor een Olympische locatie. Dat ons land al drie keer de VOR won, dat wij er een belangrijke rol in spelen, dat Volvo hier populair is en dat tussenstop Scheveningen bij de vorige race ontzettend veel publiek trok heeft uiteraard geholpen, net als dat 3 x VOR-zeiler Gerd-Jan Poortman als ambassadeur van www.volvooceanracedenhaag.nl optreedt. ‘Den Haag’ zal ook met een klompzeilboot in een aantal plaatsen acte de présence geven. Het wordt weer een prachtevenement! Meer info over Den Haag en over de mogelijkheden om als gast de finish mee te maken vindt u hier:  https://indd.adobe.com/view/8b439c39-53d4-4f40-9e60-6fc3b12c723c

Leave a Comment