Ongeacht in welke branche het ook is, het opstarten van een bedrijf is nooit eenvoudig. Het openen van een winkel is hierop geen uitzondering. Van het kiezen van een goede locatie tot het perfectioneren van jouw producten, er zijn veel dingen die je moet doen en waaraan je moet denken. Het kan dan gemakkelijk zijn om kleine maar belangrijke dingen, die je kunnen voorbereiden op zakelijk succes, te vergeten of over het hoofd te zien.
Zorg ervoor dat je deze 10 dingen doet, voordat je je grote opening plant.
Maak jouw missie duidelijk
Zet op papier wat jouw missie is en blijf hierop terugkijken naarmate jouw bedrijf groeit. Het is zo belangrijk om jouw oorspronkelijke ondernemersmentaliteit en basisbenadering te behouden. Dit is wat jou aan blijft sporen om competitief te blijven en om jou aan de reden te herinneren dat jij ooit jouw bedrijf bent begonnen.
Weet hoe je jouw bedrijf moet presenteren
Ken je ‘waarom’ – je zou in korte tijd gemakkelijk en bondig mensen moeten kunnen vertellen waarom jij je winkel opent. Laat mensen weten hoe jouw bedrijf de gemeenschap ten goede zal komen. Zorg er ook voor dat je bij de opening producten als bijvoorbeeld pennen hebt bedrukt bij Maxilia, om de winkel extra te promoten.
Maak een overzicht van je financiën
Ik moedig ondernemers aan om goed na te denken over wat ervoor nodig is om hen gedurende ten minste zes maanden privé te kunnen onderhouden en dat dan vervolgens toe te voegen aan hun opstart- en de reguliere bedrijfskosten. Denk er niet over om een huurcontract te ondertekenen of merchandise te kopen, tenzij je genoeg geld op de bank hebt staan om deze kosten ook echt te kunnen dekken. Dit is hoe je je ogen wijd open kunt zetten bij het opstarten van een nieuwe onderneming.
Denk na over de klantenservice
Ik heb geleerd dat het product minder belangrijk is dan de klantenservice en om de klanten een unieke ervaring te bieden, die ze nergens anders zouden kunnen krijgen. Dus mijn advies bij het openen van een winkel zou zijn om een solide plan en een strategie te maken voor het maximaliseren van een uitzonderlijke klantervaring, die alleen uniek is voor jouw winkel omdat dat verwijzingen en een geweldige mond-tot-mondreclame oplevert.
Onderzoek de ruimte
Ga voordat je de huurovereenkomst ondertekent regelmatig kijken op de winkellocatie. Hiermee kun je de hoeveelheid mensen, die er langskomen, de openingstijden van nabijgelegen bedrijven, de toegang tot de toiletten, verlichting gedurende de dag en nog veel meer zaken bekijken. Heb je een luifel nodig? Verlichting tijdens de avonden? Is het veilig voor een werknemer om alleen te sluiten? De meeste mensen zijn zo enthousiast bij het kijken naar een winkelruimte, dat ze de voor- en de nadelen van de locatie niet echt in overweging nemen. Je kunt contact opnemen met de verhuurder of gewoon regelmatig een kijkje gaan nemen.
Zoek een locatie met goed verkeer
Ga, als het gaat om onroerend goed, niet voor goedkoop. Hoe meer verkeer en mensen er langs komen, hoe beter dat voor jouw zaak is. Als je bijvoorbeeld een keuze hebt tussen twee panden en de één geweldige buur zoals Starbucks of Walgreens zal hebben, zal de huur waarschijnlijk hoger zijn, maar dat is dat waarschijnlijk op de lange termijn meer dan de moeite waard. De extra inkomsten zullen waarschijnlijk opwegen tegen de extra kosten van een geweldige locatie.
Ontwerp de juiste inrichting van de winkel
Elke inrichting van een winkel is uniek en de klanten winkelen, afhankelijk van de branche, ook anders. Schoonheid en elektronica vereisen ruimte voor klanten om goed rond te kunnen kijken en ook dingen uit te kunnen proberen. Het is cruciaal dat klanten de ruimte hebben om schoonheidsproducten te kunnen proberen of te kunnen ruiken. Elektronica moet zo worden neergezet dat klanten ze kunnen testen en kunnen vergelijken. Je wilt ervoor zorgen dat je een omgeving creëert, die dit soort betrokkenheid inspireert. Weinig mensen hebben parfums of een tv gekocht zonder het eerst uit te proberen. Ga naar de beste retailers in jouw branche om te zien hoe ze de winkel inrichten. Welke items hebben de meeste ruimte gekregen? Welke items worden zo geplaatst dat ze voor impulsaankopen zorgen?
Zorg voor het juridische papierwerk
Controleer de vergunningsvereisten voor de plaats waar jij je winkel wilt gaan openen. Het kantoor van de Kamer van Koophandel is een goede plek om te beginnen. Retailers moeten hun bedrijf ook definiëren en de benodigde papieren indienen. Dit heeft namelijk invloed op hun belastingaangifte en de vereisten voor de vergunning.
Zorg voor de juiste producten
Zorg ervoor dat je jouw producten hebt, zoals je ze wilt. Geen testdummies of monsters – dit is het echte werk! Als je de markt moet testen, doe dan wat marktonderzoek of test eerst op vrienden en familie.
Netwerk met potentiële klanten
Het netwerk! Als je een goed netwerk opbouwt, zul je daar altijd profijt van hebben. Sommige zullen zeggen, zet gewoon de voorraad op de planken, open de deuren en wacht tot de klanten binnenkomen, toch? Fout. Je moet zorgen voor naamsbekendheid en mond-tot-mondreclame om zo een netwerk op te kunnen bouwen. Wie komt er naar jouw opening als ze er niets van weten?
Leave a Comment